Това упражнение гори 6 пъти повече калории, отколкото обикновеното тичане

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Retrorunning

Поддържането на добра физическа форма изисква ежедневни усилия. Понякога обаче се нуждаем от нещо повече, за да свалим някой и друг килограм и често се чудим защо това не става, макар да полагаме достатъчно грижи. Оказва се, че е достатъчно да променим нещо съвсем обикновено и резултатите тръгват напред. Като това да потичаме „назад“.

RETRO-RUNNING или тичането „назад“ е начин на тренировка, която все повече хора по света практикуват, а причините да пробваме са повече от две.

За какво по-точно става дума?

Нищо повече от това просто да тичате назад. Звучи налудничаво, но ето в какво се състои заниманието: Това е много ефективен и подсилващ метод за тренировки. Помага да се намали вероятността от наранявания в гръбнака и коленете, като дава възможност да се постигне по-голям баланс на тялото и заякване на мускулите в долната част на тялото.

Защо е толкова добро в борбата с килограмите?

Това упражнение на практика е кардио-тренировка, която укрепва сърдечно-съдовата система и освен, че ви помага да горите повече калории, е отличен начин за трупане на мускулна маса, особено за квадрицепса.

100 стъпки на заден хода са равни на 1000 стъпки напред, което означава, че една обиколка на обичайния ви терен е равна на 6 обиколки, ако тичате напред! По този начин ще горите желания от вас калории, спестявайки доста от времето си. Звучи добре, нали?

Ползи от тичането назад:

Тонизира мускулите на краката
Тичането назад укрепва мускулите без да натоварва коленете. Също така е от полза, защото се развиват мускули, които са противоположни на редовно работещите такива.

Предотвратяват се натоварвания и наранявания на коленете
Когато тичате напред се повтаря непрекъснато едно и също действие, което може да доведе до опасен дисбаланс и хронични проблеми с коленете. Тичането назад намалява агресивното въздействие върху коленете и подобрява баланса между противоположните мускулни групи. Положителният ефект от този нов начин за тичане е в по-високата степен на натоварване, по-голямото количество изгорени калории и по-ниския риск от наранявания.

Развиват се добро периферно зрение и баланс
Тичането назад ще ви помогне да развиете периферното си зрение и баланса на цялото тяло.  Когато тичате по този начин активно се включва слуха, което изключва използването на слушалки по време на тренировка.

Влияе добре за мозъчната дейност
Когато изпробвате нещо различно и използвате противоположна група мускули, мозъкът ви трябва да мисли за нови неща и то по различен начин, което подпомага развитието на различни и неизползвани досега дялове.

Подобрява стойката ви
Когато тичате назад, гърбът ви по естествен начин застава в права линия и заема правилна позиция, докато се движите. Обратното тичане помага за облекчаване на болките в кръста, които често са причинени от отпуснатата поза, която тялото заема, когато се движите напред.

Укрепва коремните мускули
Изправен гръб и стегнат корем – всичко това върви ръка за ръка. Когато тичате по този начин и гръбнакът е изправен се мускулите на корема са особено активни и извършват голям обем от усилия.

Препоръки

- Ако искате да се пробвате да тичате назад е препоръчително да използвате маршрут, който ви е добре познат.
- Ако бягате по асфалт най-добрия указател може да е самата настилка или маркировката по нея.
- Ако се притеснявате твърде много от странните погледи и нямате възможността да тичате навън, можете да го направите на бягаща пътека у дома или в някоя празна фитнес зала.

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

3,413 преглеждания

Comments are closed.