Кампанията „Плюшени играчки“ на ИКЕА събра 12.4 милиона

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

УНИЦЕФ и организацията Save the Children благодариха на ИКЕА и нейните клиенти за дарението от 12.4 милиона евро, сума, която беше събрана в рамките на кампанията „Плюшени играчки” в помощ на образованието на децата по света.

София, 26 януари 2012 г. Фондация ИКЕА, с помощта на служители и клиенти на шведската мебелна компания, дари 12.4 милиона евро на УНИЦЕФ и на организацията Save the Children за проекти, свързани с подпомагането на детски образователни програми по целия свят.

Приносът на магазина на ИКЕА в България в тази сума е близо 20 000 лева, което е в резултат на продажби на 1 301 детски менюта и 8 776 плюшени играчки.

Фондация ИКЕА дари по едно евро от всичките 12.4 милиона плюшени играчки, детски книжки и менюта, продадени в всички над 300 магазина ИКЕА  по света в периода от 1 ноември до 31 декември (в Китай – до края на януари 2012 година). Кампанията за плюшени играчки стартира през 2003 година и оттогава е реализирала дарения от 47.5 милиона евро, които са помогнали на 8 милиона деца от близо 40 страни.

Фондация ИКЕА вярва, че всички деца имат право на достъп до качествено образование. Благодарение на дарението, УНИЦЕФ и Save the Children ще изпълнят 18 проекта в 16 страни. Делът на УНИЦЕФ ще отиде за подкрепа в училищата в седем африкански държави, както и два проекта в Русия и Китай. Сумата, която Save the Children ще управлява, ще помогне за обучението на децата с увреждания и такива от малцинствени групи в Азия (Бангладеш, Камбоджа, Китай, Индонезия, Мианмар, Филипините) и в Източна Европа (Литва и Румъния).

Даренията ще помогнат на УНИЦЕФ и Save the Children да подготвят учители в ефективни методи на преподаване, да предоставят помощни материали (моливи, учебници, раници), да ремонтират училищните съоръжения и да мотивират учениците да посещават по-често училищните занятия.

„Отправяме нашата признателност и благодарности към служителите и клиентите на ИКЕА по света, които направиха кампанията „Плюшени играчки за по-добро образование” през 2011 година толкова успешна. Благодарение на вас, пет и половина милиона деца в Африка ще имат достъп до по-добро образование. Повече от десет години Фондация ИКЕА подкрепя правата на децата, като подпомага работата на УНИЦЕФ. Резултатите от това партньорство ни кара да се гордеем”, споделя Лейла Пакала, директор фондонабиране и партньорства с частния сектор на УНИЦЕФ.

„С всяка изминала година иновативната кампания „Плюшени играчки” на ИКЕА показва все по-впечатляващи резултати, което я прави най-дългосрочната глобална социално отговорна кампания за деца днес. Хубавото в нея е не само възможността за предоставяне достъп до учебни заведения на деца от целия свят, тя повишава осведомеността сред младежите за предизвикателствата, които срещат техни връстници. Искам да изкажа едно голямо и сърдечно „благодаря” на всички клиенти и служители на магазините на ИКЕА по света, които допринесоха за този удивителен успех на кампанията през 2011 г.”, допълва Елизабет Далин, председател на организация Save the Children, Швеция.

ИКЕА стъпи на българския пазар през 2011 г. с откриване на магазин в София. ИКЕА навлиза на българския пазар чрез договор за франчайз с компанията House Market S.A, която управлява пет магазини на ИКЕА в Гърция и един в Кипър.

ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. ИКЕА е основана в южната част на Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес ИКЕА има 333 магазина в 40 страни.

http://unicef.bg//bg

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Posted in: Събития

824 преглеждания

Comments are closed.