Захранването – приключение, водено от бебето

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

rp_zahranvane.jpg


Глутен

Глутенът е вид протеин, който се съдържа в култури като овес, ръж и пшеница. Той се въвежда малко по-късно в менюто на децата, за да може организмът да се справи успешно с разграждането му. Най-често се препоръчва да се предложи около 2 месеца след началото на захранването, което в нашия случай беше на 7 месеца. Хубаво е да се следва последователността овес-ръж-ечемик-пшеница, тъй като съдържанието на глутен при овеса например е много по-ниско от това при пшеницата. Аз започнах с овесена каша, а пшеницата предложих месец по-късно, но и до сега не съм и голям фен и я избягвам – както за себе си, така и за детето. Добре в началото да се дава глутен-съдържаща храна всеки ден, за да се натрупа в организма и да се проследи за реакции, паралелно, ако всичко е наред, спокойно могат да се въвеждат и нови храни.

Месо 
Много противоречиви мнения има за вкарването на месо в менюто на бебето. Някои специалисти препоръчват това да се направи с готово месно пюре, други считат, че малко истинско месо в зеленчуково пюре е по-добрият вариант, но … истината е накъде там. Каквото и да предпочетете обаче, желателно е да започнете със заешко или пуешко, тъй като те не са силен алерген и са лесно смилаеми. Аз лично се снабдих с домашен заек и домашно пиле и спокойно слагах по около 20-30 грама сварено месо в зеленчуковото пюре за обяд. За захранването с риба обаче заложих на готово пюре, а по-късно започнах да готвя бяла риба, пъстърва или сьомга веднъж седмично.

Млечни продукти 
Когато дъщеря ми стана на 8 месеца, вече беше време да за запознае и с друг вид мляко, освен кърмата и адаптираното мляко, за това се снабдих с малко домашно козе сирене и козе кисело мляко. Колкото и да са полезни обаче, това се оказа единствената храна, която тя абсолютно отказа и преминах на „План Б“ – продукти от краве мляко. Предлагах ного внимателно малки количества, като започнах с обезсолено краве сирене и краве масло. В последствие много често вместо краве масло започнах да използвам пречистеното масло –гхи, първо защото е по-полезно и второ – с него всичко сякаш е по-вкусно. А за плодовите кремчета – кокосово масло, защото ухае невероятно и придава много хубава плътност на вкуса.

За киселото мляко имах малко колебания, но все пак заложих на домашно приготвено от мен като за начало и за щастие – този път имах небивал успех – смесено с плод се изяждаше за отрицателно време. И понеже съм привърженик на домашно приготвените храни – веднъж се опитах да направя сирене, но опитът ми се увенча с неуспех, и захраних дъщеря ми с извара.

Колкото до кашкавалът и прясното мляко – дълго време ги отлагах. Кашкавалът – защото ми се струва твърде солен, а прясното мляко – защото е трудно разградимо. Но и техният ред ще дойде – вероятно след като дъщеря ми стане на 18 месеца.

Каши, бисквити и пакетирани храни 
Ако кажа, че детето ми никога не е опитвало подобни храни – трябва да ви излъжа. Инстантните каши (както и готовите пюрета) са ме спасявали, когато не съм имала време да готвя, пътували сме или просто не мога да измисля с какво да разнообразя. Бебешките бисквити също не са тема-табу вкъщи, както и така омразните на много майки - солети. Просто предпочитам да има мярка, някакви разумни граници, защото нали знаете – лекарството е в дозата.

В момента дъщеря ми е на 1,4 месеца – т.е минала е почти една година от онази първа лъжичка оризова каша и днес вече е едно пораснало момиченце, което в повечето случаи с удоволствие си похапва всичко. Като се обърна назад, осъзнавам, че все пак всички въпроси, които зададох и цялата информация, която прочетох са имали положителен ефект. Бих се радвала, ако споделеният ми опит, макар и събран в една статия ви е помогнал да получите поне малко повече яснота и увереност по въпроса за захранването. Най-важното е да наблюдавате бебето и да му се доверите – колкото и да не ви се вярва, то интуитивно знае кой е верният път!

автор: Веси Димитрова

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Страници: 1 2

Публикувано в: Хранене

Етикети:

6,737 преглеждания

Comments are closed.