Полезно и вкусно меню за прохождащи малчугани

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo
baby-feeding


Ако имате прохождащо детенце, детенце, което скоро е проходило или просто много динамично, свръхактивно малчуганче, със сигурност вече сте се сблъскали с един немалък проблем – трудното задържане на вниманието на детето върху храненето и почти невъзможното оставане на едно място в седнало положение. Постоянното скачане, лазенето и мятането насам-натам пречат на спокойното и задоволително хранене. И наистина, това е нормално– в този така важен период на прохождането детенцето е заето и напълно отдадено на порива си да се движи, изследва всичко, пипа. Храната, тъй като я приема в седнало положение, не е интересна за него. Но не мислете, че този проблем няма своето решение, напротив. Достатъчно е да осигурите богато, хранително и засищащо меню, което да гарантира, че когато хапне, дори малко, малчуганът ви приема всички необходими вещества. А ако прибавите към основните хранения и някои незабелязано и небрежно подадени леки закуски и похапвания, няма да има място за притеснение.

Има нещо много важно, което задължително трябва да имате наум – не предлагайте на детето си между храненията т.нар. бърза храна – неща от типа на снаксове, чипсове, солети, брускети и т.н. Излишно е да обясняваме защо не са полезни, всеки родител знае това – пълни са с консерванти, оцветители и какво ли още не. Съдържат „празни” калории, много захар и сол.

Предложения за здравословни закуски между храненията:

- Прясно нарязани плодове и зеленчуци – тези, които детенцето ви най-много обича

- Парченца сиренце

- Пълнозърнести бисквити. А най-добре ще е да ги приготвите сами вкъщи, вижте рецепти за такива полезни бисквитки тук.

- Пълнозърнести филийки със сирене, кашкавал или пък със сирене и яйце.

- Твърдо сварени яйца

- Кисело мляко – натурално или плодово. Нашият съвет е да не купувате плодови млека от магазина – те са препълнени със захар, консерванти, оцветители. Направете си плодово млекце вкъщи – нарежете в натурално кисело мляко плодове, каквито ви се намират, например пресни, от компот, от сладко, сушени. Сложете мед вместо захар, натрошете няколко орехчета. Това е страхотна закуска между храненията, която дава много енергия и важни хранителни вещества, а е и вкусна.

И нещо важно – не предлагайте цели ядки на детето. То постоянно се движи и има опасност да се задави, а и без това ще има трудности при сдъвкването на ядките, които са доста твърда храна.

Предложения за напитки:

- Вода – винаги предлагайте първо вода, тя е най-добрият начин за утоляване на жаждата. Свикнете детето си от малко да пие много вода – тя е така полезна. Дръжте водата на място, което детето да знае, и винаги, когато желае, да може и само да си налее. Самите вие също пийте вода – често и с удоволствие.

- Прясно изцедени сокове – те не могат по нищо да се сравнят с купените сокове, не съдържат добавена захар и консерванти, може да ги смесвате така, както пожелаете.

- Ако все пак по една или друга причина детето ви приема купени от магазина сокове, били те плодови нектари или студен чай, задължително ги разреждайте с вода – така ще намалите съдържанието на захар в тях.

- Бъдете твърди относно газираните напитки – ако със соковете може и да направите компромис, то с газираното – бъдете категорични. Не го приемайте и вие, защото ако детето ви ви види да пиете подобни напитки, после трудно ще му обясните защо самото то да не ги употребява.

- Напитки, съдържащи кофеин, са строго забранени за деца. И не забравяйте, че кофеинът не се съдържа само в кафето, а също и в всякаквите видове енергийни напитки

Ако вкъщи не ядете месо и сте решили и детето ви да не консумира от него, ето някои задължителни храни, които трябва да приемате всички вкъщи, за да предотвратите дефицита на витамин В12, калции, желязо и протеини:

- Мляко, сирене, яйца. Те са абсолютно задължителни, ако не приемате месо. Количеството им трябва да бъде увеличено в сравнение с това, което приемат месоядците. Разбира се, бъдете внимателни с яйцата, особено по отношение на детето си. И още нещо важно – дори и вие самите да сте веган, не правете и детето си такъв – когато е малко, то в никакъв случай не може да се лиши от всички животински продукти.

- Риба. Ако сте от вегетарианците, допускащи риба, активно я въведете в менюто на цялото семейство.

- Сушени плодове, ядки, семена, растителни масла

- Боб, леща, нахут

- Соя

- Кафяв ориз

- Пълнозърнест хляб

- Сусамов тахан, фъстъчено масло, хумус

- Много пресни плодове и зеленчуци

Devin Spring Baby_600px_(2)

Вижте още:
Пирамида с полезните храни за подрастващите

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

12,518 преглеждания

Comments are closed.