Начини да се справите с отоците по краката

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

pregnant---legs

pregnant---legsОтоците по краката са едни от най-често срещаните симптоми, които сигнализират, че с организма ни се случва нещо нередно. По време на бременност или преди началото на месечния си цикъл, след тежък работен ден, от претоварване или поради травма, а често и след дълго заседявани или продължително пътуване – причините могат да са много и разнообразни.

Задържането на течности, познато още като оток обикновено се дължи на комплекс от причини, отнасящи се до здравословното ни състояние. Най-често отоци се появяват по глезените, около коленете, китките и пръстите на ръцете.

Често причините поради които се наблюдава задържане на вода са бързопреходни и се отнасят до временни неразположения и състояния.

Задържането на вода обаче може да бъде и симптом на сериозно нарушение на здравето, свързано с бъбречно или сърдечно-съдово заболяване.  Ако отоците се появят изненадващо или са силно изразени, това е индикация, че трябва да се обърнете незабавно към лекар.

При останалите случаи можете да се справите и сами. Ето как:

1. Намалете съдържанието на сол в храната.

Натриевият хлорид се свързва с водата в организма и балансира съдържанието на течности както вътре в клетките, така и извън тях. Ако се храните с прекалено солени храни, тялото ви ще започне да задържа прекалено големи количества вода. Намаляването на приема на сол ще намали и задържането на вода.

2. Увеличете приема на магнезий

Магнезият участва в повече от 300 ензимни реакции в организма, които са отговорни за поддържането и правилното функциониране на организма, а увеличеният прием на магнезий ще намали задържането на вода в него.

Според наблюденията на група учени 200 мг магнезий на ден намалява задържането на вода при жени, които са с признаци на ПМС (предменструален синдром).

Естествени източници на магнезий са ядките, тъмният шоколад, пълнозърнестите храни, зелените листни зеленчуци.

Магнезият е доказано ефективен за справянето с отоците , особено при жени с ПМС.

3. Повече витамин В6

Витамините от група В са от особено важно значение за кръвотворенето. Този витамин, също както магнезият, доказано намалява задържането на вода при жените през първия ден на менструацията.

Витамин В6 в достатъчни количества има в бананите, картофите, орехите и месото.

4. Набавяйте си калий с храната

Калият изпълнява няколко особено важни функции за организма. Благодарение на него нервните импулси достигат до мозъка и поддържат тонуса на тялото. Калият е отговорен и за добрата и правилна работа на сърдечния мускул.

Той помага за елиминирането на излишните течности от организма по два начина: намалява нивата на натрий и увеличава диурезата (производството на урина).

Богати на калий храни са бананите, авокадото, доматите.

5. Пийте отвара от глухарче

Глухарчето е билка, която се използва като естествен диуретик в народната медицина от стари времена. Екстрактите и отварите, съдържащи глухарче са идеални за справяне с отоците, които нямат патологичен произход. Поощрявайки отделянето на урина, тази билка може да ви помогне да намалите количеството на излишни течности в тялото си.

6. Забравете за бързите въглехидрати

Консумирането на сладки, преработени храни води да динамични промени в нивата на кръвната захар. Високите нива на инсулин принуждават тялото да задържа натрий, като наред с това се увеличава реабсорбцията на натрий в бъбреците, което води до задържане на голям обем течности в тялото.

Когато говорим за бързи въглехидрати, трябва да сме наясно, че става дума за рафинираната захар и белите брашна, именно те са сред основните виновници за динамичните промени в нивата на кръвната захар и задържането на излишни течности в организма.

Когато нивата на инсулина в тялото са високи, това провокира повишаването на повторното усвояване на натрия от бъбреците, което води до задържане на течности в тялото.

Бъдете внимателни и отговорни по отношение на своето здраве. Ако забележите, че задържането на течности в тялото и отоците не намаляват, въпреки усилията, които полагате, не се колебайте и потърсете незабавно компетентен съвет от специалист.

www.healthline.com

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

315 преглеждания

Comments are closed.