Диета за кърмещи жени

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

breastfeeding-park

След бременността и раждането много жени имат желанието да възвърнат бързо предишното си тегло, което са имали преди да забременеят. Но кърменето налага много ограничения относно диетите, тъй като ако те спазват строга диета, то тя ще се отрази и върху храненето на тяхното дете.  Отслабването в този период е трудно, тъй като апетитът на много жени в периода на кърмене е възможно да се повиши, а времето за физически упражнения често е недостатъчно.

Оказва се, че най-добрият съвет, който може да прилагат кърмещите майки, които искат да намалят теглото си  е да изчакат и да не си поставят трудноизпълними цели, свързани с теглото. Хормоналната система в организма на кърмещата жена работи в необичаен режим и ако се предприемат драстични ограничения, вероятността те да не постигнат желания резултат са големи, което ще е причина за задълбочаване на и без това депресивния период след раждането.

Няколко месеца по-късно, когато работата на организма постепенно започне да се възвръща към нормалния си ритъм, намаляването на теглото ще се случи напълно естествено и много по-лесно. При повечето жени свалянето се случва без никакви усилия, по нормален начин, без диети.

Независимо от това, има хиляди препоръки за храненето по време на този период, което експертите по хранене съветват да се следват, с цел подпомагане именно на естественото отслабване.

1.       Контрол върху кортизола

Бременността и раждането е времето на хормоналните промени. Тялото работи по нов, различен начин и това променя хормоналния ритъм на женския организъм. След раждането и в месеците, в които кърмите тялото и психиката на жената са подложени на интензивен стрес. Това е период на адаптация към промяната в режима и приемането на новите  отговорности около бебето. Физиологичният стрес е свързан главно с липсата на сън, това води до повишено производство на кортизол, а той е малко  съвместим с идеята за намаляване на теглото.

За контрола на нивата на кортизол в кръвта помага магнезият. Този минерал намалява стреса и регулира нивата на хормона кота го поддържа в норма. За да се набави магнезий в организма по естествен път се препоръчва консумиране зеленчуци, зърнени и бобови храни, авокадо. Тези продукти са богати на магнезий и минерали, които помагат за възвръщането на теглото в нормалните за вашето тяло граници.

2.       За да изгорите мазнини, яжте мазнини

Да, звучи парадоксално! Но този съвет наистина работи. Въпросът е какви мазнини да се консумират. Трябва да се набавят Омега-3 мастни киселини – те са полезните мазнини. Освен, че са основни за човешкия организъм, тези киселини стимулират изгарянето на вредните мазнини, които организмът трупа и така помагат за намаляване на теглото, без да вредят за здравето. Освен това, Омега-3 мастни киселини са необходими за пълноценното развитие на мозъка на новороденото.  Затова включете в менюто си висококачествени здравословни мазнини чрез рибата, ядките и зърнените храни.

3.       Кажете „да“ на закуската

Много кърмещи майки са запознати с острите пристъпи на глад, точно когато най-малко очакват често по време на кърмене. Но това е съвсем нормално, тялото сигнализира, че му е необходима подкрепа и допълнителна сила. Да се ограничавате точно в тази ситуация би било погрешно.

Това, което трябва да направите, е да се погрижите за ежедневна  здравословна закуска, както и за продукти, от които да си приготвяте малки хапки, така че да са винаги на разположение около вас. Когато пазарувате си вземете сушени и пресни плодове, ядки, зеленчуци, диетични бисквити. Когато имате на разположение подобни продукти около себе си, рискът да прекалите с шоколад, сладкиши и сандвичи с мазни сирена и колбаси е далеч по-малък.

Разбира се, това не означава, че трябва напълно да се лишите от някое шоколадово лакомство или друг сладкарски деликатес. Основното правило обаче е, ако сте решили да отслабвате, да не прекалявате с консумацията на сладкиши и приемането им да не е неконтролируемо. Емоционалната нерентабилност в този период също е причина често да се посяга към купата със сладки изкушения, но чувството за вина обикновено е необосновано, затова не бързайте да се лекувате със захарни изделия всеки път когато то ви споходи.

Ако след като спрете да кърмите дълго време метаболизмът ви не се раздвижва и килограмите продължават да ви притесняват, въпреки, че се храните здравословно и тренирате усилено, добра идея е да се консултирате с ендокринолог. Той ще ви назначи изследвания, за да провери състоянието на хормоналния баланс и при нужда да го коригира.

 

Превод и адаптация от vitaportal.ru

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

3,160 преглеждания

Comments are closed.