• Няма категории

17 храни, които можем да похапваме по всяко време и по колкото искаме

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Дори и най-заклетите последователи на здравословното хранене не могат да отрекат, че похапването на вкусна храна е едно от основните удоволствия в живота. Освен това, със сигурност сте забелязали, че когато сме на диета ни се похапва поне два пъти повече, а усещането за глад ни преследва през цялото време и отваряме хладилника много по-често, отколкото обикновено, в търсене на нещо вкусничко за похапване.

Разбира се, след това идва ред на угризенията и обвиненията, но оказва се, има храни, които можем да „хрупаме“ по всяко време, при това без ограничение в количествата, тъй като съдържат пренебрежимо малко калории и никакви мазнини.

Питатели се вече кои са те?
Ето ги:

 

целинаЦелина

Тя съдържа 95% вода и около 30% от дневната нужда на организма от витамин К.
Целината е изключително здравословен зеленчук и е прекрасна в сурово състояние и докато е съвсем прясна. Ценните й качества се губят 5 дни след като бъде нарязана.

rukolaРукола

В две чаши свежа рукола има едва 10 kcal, а от тях можете да си направите чудесна салата, в комбинация с бяло сирене и малко зехтин.

яйца, белтъкЯйчни белтъци

Много е казано за ползите и вредите от кокошите яйца, но ако разделим белтъка от жълтъка, нещата се променят. Оказва се, че белтъците могат да се приемат в неограничени количества, особено от тези, които спазват строга диета с цел драстично редуциране на теглото.
Омлет от белтъци и домати е вкусна и бърза рецепта за отслабващи.

зелена салатаЗелена салата

Зелената салата е богат източник на витамини А и С, както и на фолиева киселина и желязо. Практически тя не съдържа калории и сама по себе си няма как да окаже влияние върху натрупването на излишна телесна маса.

краставицаКраставици

Краставиците съдържат почти същото количество вода като целината. Голяма част от полезните вещества се съдържат в кората й, която е богата на бета-каротин. Затова е по-добре да ги мием старателно, вместо да ги белим.

карфиолКарфиол

Карфиолът е отличен източник на витамини С и К. Това е една от най-засищащите храни, когато се приема в суров вид.

доматиДомати

Доматите са естествен източник на ликопен, витамини А, С и В2, фолиева киселина, фибри, хром и калий.

броколиБроколи

Броколите са любимата храна на отслабващите. Освен витамини А, С, Е и К, те съдържат близо 20% от необходимата дневна доза растителни фибри.

пуканкиДомашни пуканки

Една чаша пуканки, които са напукани у дома, без мазнина по никакъв начин няма да повлияе на килограмите ни. Тази любима хрупкава закуска може да се прибави към списъка с храни за хора на диета, стига да не съдържа добавени мазнини.

залеЗеле

То съдържа голямо количество йод, много фибри и нищожно количество калории.

грахЗелен грах

Той спада към храните с нисък гликемичен индекс. Една чаша грах съдържа около 35 kcal. Идеален източник на белтъчини и полезни фибри.

грейпфрутГрейпфрут

Грейпфрутите помагат да се стабилизира нивото на кръвната захар. Те съдържат голямо количество витамин С и поради ниската си калорична стойност подпомагат намаляването на обиколките в областта на корема.

пъпешПъпеш

Пъпешът е идеален, за да засити глада за сладко, без да наруши динамиката на диетата ни. Той съдържа витамини А и С и само една порция от него е достатъчна, за да набави на организма необходимите ни количесва за деня.

ягодиЯгоди

Те са друг незаменим продукт за всички, които спазват диета за редукция на теглото. Ягодите са богати на калий и фибри и имат противовъзпалителен ефект.

къпиниКъпини

Къпините са богати на антиоксиданти и витамин С. Освен, че имат невероятен вкус са с пренебрежимо ниска калорийна стойност.

портокалиПортокали

Портокалите са един от най-вкусните и поради това любими на мнозина плодове. Първенци са по съдържание на витамин С. Бялата, мека обвивка, която е точно под оранжевата кора съдържа много фибри, които спомагат за понижаване на лошия холестерол.

боровинкиБоровинки

Боровинките съдържат повече антиоксиданти, отколкото всеки друг плод. Една чаша от този плод всеки ден подпомага балансирането на всяка диета.

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,280 преглеждания

Comments are closed.