През 2019 г. Барби става на 60!
През тази година куклата „Барби“ става на 60 години.
С руса или кестенява коса, с издължена или закръглена фигура, в образа на принцеса или пожарникар, “Барби” продължава да съблазнява децата и се възползва дори от социалните мрежи, за да привлича вниманието върху себе си.
“60 години – това е много дълъг период в индустрията на играчките, където днес даден успех е с продължителност между 3 и 5 години”, заявява гордо Нейтан Бейнард, директор по маркетинга за куклите “Барби” в групировката “Мател”.
Въпреки все по-голямата конкуренция, ежегодно се продават 58 милиона екземпляра от куклата “Барби” в над 150 държави.
Над 1 милиард кукли “Барби” са продадени от представянето й в изложението за играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 г.
Идеята за създаване на “Барби” хрумнала на съоснователката на “Мател” Рут Хандлър, докато отглеждала децата си. “Дъщеря й Барбара имала ограничен избор на играчки – кукли, и можела да се превъплъти единствено в образа на майка, докато синът й мечтаел да стане астронавт, каубой или пилот”, пояснява Бейнард. Така била създадена куклата “Барби”, която е кръстена на дъщеря й Барбара.
“Успехът е незабавен – през 1959 г. са продадени 300 000 екземпляра от куклата “Барби”, казва Бейнард.
Прототип на русокоса калифорнийка, „Барби“ дълго бе критикувана заради имиджа си на нереална, богата и ленива жена. “Това окарикатуряване е несправедливо – уверява авторката на книгата “Барби завинаги” М. Лорд. В действителност “Барби” е онова, което играещото си с нея момиче иска един ден да стане. Проблемът не е свързан с високата 28 см пластмасова фигурка, а с културата ни и с виждането, което имаме за женствеността.”
“Барби” стана астронавтка през 1965 г., 4 години преди Нийл Армстронг да стъпи на Луната.
Първата чернокожа версия на “Барби” бе пусната в продажба през 1968 г.
“Понастоящем 55 на сто от куклите, които продаваме в целия свят, не са русокоси, нито синеоки”, подчертава Лиза Макнайт, генерален директор за куклите “Барби” в “Мател”.
18,012 преглеждания