Време да се погрижим за себе си!

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

 Защото го заслужаваме!

17198073_10208674693170185_987192923_n

Ние майките сме странно племе. Знаем много, можем всичко, винаги искаме да контролираме хората и ситуациите около нас и безспорно поставяме нуждите на децата и семейството винаги на преден план, макар добре да осъзнаваме, че и ние самите сме важни за…  За нас самите!

Но от толкова много мерак да сме перфектни майки, съпруги, домакини, готвачки, камериерки, тук-там тесни специалистки, грижата за нас самите, за външния ни вид, за душевното ни равновесие и най-вече психическия комфорт често отстъпват на заден план. Затова се нуждаем от напомняния като това.

Тук ще ви представим няколко малки неща, които всяка от нас може да направи за себе си, за да подобрим физическото, психическото и емоционалното си състояние.

1. Нека веднъж поне се наспим!
Достатъчният сън може да направи чудеса! Особено благоприятно сънят влияе върху кожата, тъй като клетките се регенерират. По време на нощния сън тялото се освобождава от мъртвите мозъчни и кръвни клетки, а пътя на невроните се прочистват за нови синапси, където новите клетки да заемат мястото на старите.

2. Малко време за тренировка
Дори най-леките упражнения помагат на тялото да освободи ендорфини, които всички знаем са хормони на щастието. Тренировките натоварват тялото, но намаляват нивата на стрес и тревожност, а това със сигурност ще повлияе положително на настроението ни. Редовната гимнастика помага за намаляване на кръвното налягане, което от своя страна предпазва от редица сърдечно-съдови заболявания. За самочувствието, знаем, не е нужно да казваме нищо повече от това, че и то ще вирне носле. Самата мисъл, че правим нещо за себе си е достатъчна, за да превърнем този навик в ежедневие.

3. „Сбогом“ стари спомени „Привет“ добро настроение
Прекаленото залитане по позитивното мислене доказано може да ни вкара в нови перипетии, но това не означава да се задръстим със спомени за стари случки и тъжни истории, които да носим на гърба си като раковина. Важно е настоящето! Старите неща, които са ни наранили най-добре да потънат в някой прашен сандък, а най-добре да удавим в канала. Ведрите мисли и положителното отношение към света може да намали симптомите на стрес и депресия най-малко 5 пъти, а това несъмнено ще подобри състоянието ни.

4. Малко шопинг терапия извън семейния бюджет
Да, точно така! Малко пари, изхарчени за „нас си“ могат да се окажат безценни. Без съмнение една покупка ще ни върне самочувствието, женската увереност и добро настроение. Е, знаем, че това не бива да се превръща в хапче, но фонд „И аз съм човек“ всяка жена трябва да си има.

5. Време за нова книга или нов прочит на някоя любима стара
Без значение дали е кратък разказ или роман, четенето може да е изключително полезно за здравето и състоянието на духа. Редовното четене поддържа ума буден във всяка възраст. Добре е да се заредим с  фентъзи и фантастика, защото няма по-добър стимул за въображението и креативността.

6. Хайде малко off
Да изключим смартфона, интернета, компютъра… Дори за час. Това определено ще е постижение. Всичко, което ежеминутно се случва в социалната мрежа ни кара да се чувстваме като роботи, стресира ни и ни задръства с излишна информация. Не е нужно да се опитваме да приемаме целия поток гореща лава от излишен спам.  Хайде да поседнем на терасата или да легнем на дивана с поглед забит в тавана, без да ни пука какво ще кажат другите…

7. Неочаквана ваканция
Кратка разходка извън града, час масаж, сауна, подстрижка при кварталната фризьорка. Просто време за отпускане от обичайната рутина. Това е! Изместването на фокуса от обичайната сфера ще презареди батериите ни и ще даде нов тласък на идеите, които сме захвърлили за „някога, но не сега“.

Първите седем

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

2,161 преглеждания

Comments are closed.