УНИЦЕФ и ИКЕА помагат на деца чрез виртуална реалност

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Посетителите и клиентите на ИКЕА в София ще имат възможност да се отправят на 3D експедиция в Близкия Изток и да видят как живеят децата бежанци през техните собствени очи

Picture_1

През септември 2016 г. УНИЦЕФ България, в партньорство с ИКЕА, организира първите по рода си събития за ангажиране на обществеността чрез иновативна технология в подкрепа на най-уязвимите деца.

В уикендите на 10-ти и 11-ти и 17-ти и 18-ти септември посетителите и клиентите на ИКЕА в София ще имат уникалната възможност да се отправят на 3D експедиция до бежански лагер в Йордания. С помощта на  виртуална реалност те ще усетят света на милионите деца, напуснали  домовете си заради конфликти и кризи. Специално заснетият кратък филм “Облаци над Сидра” представя историята на 12-годишната Сидра от Сирия, която докосна сърцата и вдъхнови хиляди хора по света да подкрепят работата на УНИЦЕФ.

Повече от 50 милиона деца по света са прогонени от домовете си заради военни конфликти. Само в Сирия за последните 5 години са засегнати близо 6 милиона момчета и момичета. В ситуации на хуманитарни кризи те са най-потърпевши и лесно стават жертва на насилие и посегателства.  Независимо от къде идват и накъде отиват, децата са преди всичко деца и имат право на закрила и подкрепа.

Кампанията е част от усилията на Детският фонд на ООН да привлече повече съмишленици и партньори, благодарение на чиито редовни дарения УНИЦЕФ е на терен и помага на деца като Сидра във всяка точка на планетата, включително и в България. Месечните дарения на БЛАГОДЕТЕЛ-ите дават възможност на УНИЦЕФ да реагира незабавно в ситуации на хуманиратни кризи и природни бедствия, предоставяйки животоспасяващи доставки на чиста питейна вода, лекарства, храна и др. Помощта на дарителите е нужна дълго след непосредствената извънредна ситуация, за да могат засегнатите деца и семейства да възстановят живота си и да имат достъп до образование, закрила, защита на правата и сбъдване на мечтите си.

Стани БЛАГОДЕТЕЛ

Събитията се осъществяват с техническата подкрепа на Samsung.

 

Кога и къде:

10-11 и 17-18 септември, между 11.00 – 17.00 ч. – на централния вход и в детския кът на ИКЕА България (София, ул. „Околовръстен път“ 216)

Какво представлява виртуалната реалност:

VR (virtual reality) устройството показва изображение, което при Вашето движение се модифицира в 3D среда, в която имате чувството, че присъствате физически. Усещането е подсилено чрез 3D аудио, което води до пълно изключване от реалната физическа среда, в която сте. Виртуалната реалност е една от най-горещите теми в технологичния свят през последната година. Повече информация вижте тук: http://www.investor.bg/ot-ekipa-/477/a/virtualna-realnost-realen-biznes-223076/

 

За УНИЦЕФ:  

УНИЦЕФ насърчава прилагането на правата и повишаване на благосъстоянието на всяко дете посредством всяка своя дейност. Заедно с нашите партньори ние работим в 190 страни и територии, за да превърнем този ангажимент в практически действия в полза на всички деца, навсякъде по света, полагайки особени усилия да достигнем до най-уязвимите и социално изключени деца.

За ИКЕА:

ИКЕА е най-голямата верига магазини за обзавеждане на дома. Компанията е основана в южната част на Швеция през 1943 г. от Ингвар Кампрад. Днес ИКЕА има 387 магазина в 48 страни.

ИКЕА стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез франчайз договор на House Market S.A, която управлява общо 7 магазина на ИКЕА в Гърция, Кипър и България.

Благодарение на партньорството на ИКЕА и УНИЦЕФ деца от 5 български града получиха подкрепа и закрила. За последните три години  инициативата на ИКЕА „Плюшени играчки в помощ на образованието“ е допринесла с над 110 000 лева за проекти на УНИЦЕФ за по-добър достъп до ранно детско учене на деца от най-уязвимите групи. Средствата осигуряват домашен уют, обзавеждане и помагала в новооткритите детски центрове в Котел, Сливен, София, Монтана и Шумен.

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Новини

Етикети:

1,001 преглеждания

Comments are closed.