Учители, социални работници и полиция ще се борят с отпадането на децата от училище

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

uchilishte-novovuvedeniya-k

Правителството гласува механизъм за съвместна работа на учители, социални работници, полиция и община, който да предотврати отпадането на деца от училище. Той обаче не включва допълнителни санкции да родителите, които пренебрегват образованието на децата си. Това стана ясно по време на представянето на закона от министъра на образованието Красимир Вълчев и вицепремиера Томислав Дончев. Законът предвижда спиране на детските добавки, ако детето не ходи редовно на детска градина или училище, както и възстановяване на помощта за първокласници, ако съответното дете отсъства от учебните занятия без уважителна причина. Засилва се ролята на полицията, която ще придружава учителите и социалните работници при издирването на нередовните ученици и разговорите с техните родители.

Предвижда се във всяко населено място у нас да има определен брой екипи с представители на училищата, общината, социалните служби и полицията. Те ще разполагат с информация за броя на учениците, както и за броя на децата, които не посещават училище. Основната им задача ще бъде работата с родителите, обясни министър Красимир Вълчев: „Основната цел е да бъдат убедени родителите и децата, че образованието е най-важната ценности ако те не бъдат включени в образователната система, това е най-голямото увреждане“.

Министърът на вътрешните работи Валентин Радев обясни каква ще бъде ролята на полицията: „Там, където има нужда да се появи полицията, ще се появява, ще помага на социални работници, на тези, които са в екипите, за да влязат, да не бият учителите, да не бият социалните работници, а внимателно да се съгласят да си дадат децата в предучилищна и училищна възраст“.

Приблизително 5 % от етническите българчета, една четвърт от децата от ромски произход и над 10 % от децата от турски произход не ходят на училище.

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,044 преглеждания

Comments are closed.