• Няма категории

Топ 10 на най-добрите помощници за изгаряне на мазнини сред подправките

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo
podpravki

Добавянето на подправки и билки в храната, освен че подобрява и разнообразява нейния вкус, допринася и ползи за здравето, тъй като те са богати на антиоксиданти, витамини и минерали и повечето от тях имат уникални лечебни свойства.

Голяма част от билките и подправките, които използваме ежедневно при приготвянето на храна, оказва се, има такива, които са в състояние да подпомогнат изгарянето на приетите с храната мазнини и по този начин ефикасно да стимулират загубата на телесно тегло.

Ако сте на тази вълна, ето кои подправки можете да включите в списъка с кулинарни помощници, които незабелязано, но сигурно ще ви помогнат да се вталите още преди началото на пролетта.

1. Женшен

Женшенът  стимулира енергийните нива и засилва метаболизма. Редица научни изследвания показват, че вълшебният корен има ползотворно влияние при случаи на затлъстяване, свързани с диабет. Той успешно повлиява инсулиновата чувствителност.

2. Лют червен пипер

Капсацинът  е съединението, което придава лютия вкус и подпомага процесите на изгаряне на мазнини, а от там и борбата със затлъстяването. Дамите, които обичат да похапват люто по-лесно топят мастните натрупвания в областта на корема и ханша. Капсацинът намалява и нивата на лошия холестерол. Той засилва термогенезата и по този начин тялото изгаря мазнините, отделяйки топлина, а това оказва благотворно въздействие върху метаболизма и топенето на мазнини. Изследванията показват, че консумирането на лют червен пипер може да засили метаболизма с до 5% и да увеличи изгарянето на мазнини с до 16%.

3. Канела

Канелата също може да подпомогне за ускоряване на метаболизма и има удивителното свойство да регулира кръвната захар, което я прави идеална подправка за хора с диабет и пре-диабет. Канелата може значително да намали нивата на кръвната захар, триглицеридите, лошия холестерол (LDL) и нивата на общия холестерол при хора с диабет тип 2, както и да засили обмяната на глюкозата с близо 20 пъти.

4. Черен пипер

Черният пипер съдържа веществото пиперин, който не само придава на ястията пакантен вкус, но блокира натрупването на нови мастни депа. Когато се комбинира с капсацин, черният пипер е в състояние да спомогне за изгарянето на толкова калории, колкото бихте изгорили за 20 минути танци.  Черният пипер увеличава биоактивните свойства на почти всички други храни, което го прави добра и здравословна компания на всяко хранене.

5. Глухарче

Всяка част от глухарчето може да се използва в кухнята. Основното му свойство е, че забавя храносмилането, което удължава усещането за ситост, а това помага за поддържането на здравословно тегло. Глухарчето има антиоксидантни свойства и съдържа горчиви кристални съединения, наречени Taraxacin и Taracerin, заедно с инулин и levulin. Тези съединения именно обясняват терапевтичните свойства на тази широко разпространена билка. Наред с това глухарчето съдържат бета-каротин, витамин К1, минерали. Спомага за нормализиране на кръвната захар и холестерола, както и за прочистване на черния дроб.

6. Горчица

Семената на синапа доказано стимулират метаболизма с 25%, което означава, че те напрактика са безпощадни към калориите. Само 1 чаена лъжичка синапено семе дневно може да помогне за изгарянето на 45 калории дневно.

7. Куркума

За феновете на кърито, вероятно сте фен и на куркумата, тъй като тази жълто-оранжевоа подправка е в основата на много къри ястия. Куркуминът е една от най-старателно изучаваните активни съставки на куркумата,  има свойството да намалява натрупването на мастни клетки в кръвоносните съдове. Куркуминът може да е от полза за лечение и превенция на затлъстяването и свързаните с него редица хронични заболявания. Куркуминът подобрява инсулиновата резистентност,  хипергликемия, хиперлипидемия и повлиява положително някои  възпалителни процеси, свързани със затлъстяването и метаболитен.

8. Джинджифил

Джинджифилът е друга затопляща подправка, която има противовъзпалителни свойства и успокоява успешно стомашно- чревния тракт. Изследванията показват, че джинджифилът също има термогенни свойства, които повишават метаболизма и потиска апетита ефект, което оказва благотворно влияние върху  контрола на теглото.

9. Кардамон

Тази ароматна подправка с пикантно-сладък вкус е друга термогенна билка, която спомага за ускоряване на метаболизма и повишава способността на организма да гори мазнини. Кардамонът е много популярна билка, която се употребява в почти всяка рецепта в аювердическата кухн и древната холистична медицина.

10. Кимион

Малките зрънца на тази ароматна подправка подпомагат храносмилането и генерирането на енергия в организма, което оказва благотворно влияние върху състоянието на хора с диабет тип 2. Подправката има дълга история на употреба и от древни времена се е използвала като лекарствен продукт. Кимионът подобрява паметта и има анти-стрес въздействие.

по материали от www.spicesinc.com и интернет

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

4,144 преглеждания

Comments are closed.