Тичане по време на бременност

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

 

tichane-bremennost

Бягане по време на бременността е бърз и ефективен начин да се грижите за тялото си, както и за здравето си. Чрез тичане повдигате физическото си и ментално състояние. И както ходенето, то лесно може да се включи в дневния ви график.

Безопасно ли е да тичам?

Зависи! Ако сте тичали редовно преди да забременеете, е добре да продължите. А за да сте 100% сигурни – посъветвайте се с вашия лекар.

Но бременността не е най-подходящият момент да започнете да тичате, тъй като ще е трудно за тялото ви да свикне с новите тренировки. По-добре заложете на нещо, с което сте се занимавали преди това.

Независимо дали сте бременна или не, тичането може да не се отрази добре на коленете ви. И тъй като по време на бременността ставите ви отслабват, вероятността от нараняване е по-голяма.

Първият триместър

Пийте повече вода, преди, по време и след тичане. Дехидратацията може да намали вливането на кръв в утробата и дори да предизвика преждевременни контракции.

Обувките ви трябва да ви дават достатъчно подкрепа, особено около глезена. Инвестирайте в хубав спортен сутиен, който да поддържа добре нарастващия ви бюст.

Втори триместър

С нарастването на корема, нараства и вероятността да се подхлъзнете и да бъдете по-нестабилни. Затова тичайте на равна платформа.

Ако загубите баланс, трябва да паднете правилно. А именно настрани или по гръб, за да избегнете травна на в областта на корема.

Трети триместър

Бъдете изключително внимателни. И помнете: ако се почувсвате твърде уморени, за да тичате, вслушайте с е в тялото си и си починете. Да, да бъдете неподвижне не е полезно, но да се напрягате – също не е здравословно.

Кога трябва да спрем да тренираме

Ако някои от следните симптоми се появят, спрете незабавно да правите упражнения и се консултирайте с вашия лекар

Неочаквана подутина на глезените, ръцете или лицето

Силно главоболие или визуални смущения

Вдигане на кръвното налягане

Болки в кръста

Необяснима болка в корема

Сваляне на килограми

Неочаквани контракции

Обикновено лекарите съветват да  тичате до момента, до който се чувствате добре и здрави, но по време на бременността не опитвайте нищо ново и нищо, с което тялото ви не е свикнало

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Бременност

7,336 преглеждания

Comments are closed.