Тайните на идеалната фигура

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

the-secrets-of-the-ideal-figure

Всяка жена, независимо от възрастта, поне няколко пъти в живота си се е питала: „Как и с какво да се храня, че да не пълнея?“

И съвсем естествено! Кой не мечтае за идеално тяло, изваяно като гръцка статуя?

И се започва: броене на калории, четене на етикети, събиране на рецепти от кулинарни форуми, препоръки от приятели, посещение на фитнес зали, потене в сауни и пр., и пр.

Оказва се, че всички тези усилия може и да са напълно излишни, ако спазваме едно съвсем елементарно и гениално просто правило, и то е, да изчистим менюто си от всякаква преработена „бърза“ храна, която е пържена, сладка и мазна.

Съвсем естествено е от време на време да ни се прияжда вредна храна и това, че ще си я позволим един или два пъти в месеца съвсем не е фатално, но ако подобни храни ни се хапват всеки ден, то редно би било преди да посегнем към нея, първо да се запитаме наистина ли искаме да се храним точно сега и точно с това. Най-вероятно отговорът ще е отрицателен, защото т.нар. „бърза храна“ е придобит навик, който е подобен на всеки друг вреден за здравето навик и който с малко повече упоритост може да бъде изкоренен. „Бързата храна“ не само ни товари с излишни калории, тя не носи никакви ползи на тялото ни, а енергията и засищането са кратковременни.

Лиз Бърбо в книгата си „Слушай тялото си и яж“ посочва шест фалшиви причини, поради които се храним, без да изпитваме истински глад:

*Поради лични разбирания и принципи (например от страх, че продуктите ще се развалят или някой друг ще ги изяде преди нас).

*От мързел (избираме готови и полуготови храни, защото не ни се готви).

*По навик (храним се задължително три пъти на ден, защото така са ни възпитали в детството).

*Поради емоционални причини (когато преживяваме емоционални кризи, разочарования, проблеми).

*От любов към самата храна (самата мисъл за дадена храна предизвиква неустоимо желание за нея, а така също и заради аромата или външния вид на определени продукти и храни).

*Храната като награда (когато се възнаграждаваме с вкусна храна след тежък ден, след някакво изпитание и др. възприемаме порция любима храна като средство за отпускане).

За да си отговорим на въпроса имаме ли шанс да преминем към здравословен режим на хранене, е добре първо да си отговорим на следните въпроси:

1. Как започвам деня си?

2. От какво се състои закуската ми?

3. Имам ли под ръка сурови ядки, плодове и чай през целия ден?

Ако се стремим да постигнем оптимално тегло, но и да го задържим трайно, закуската трябва да е богата на протеини. Тя ще ни осигури достатъчно енергия за деня, така че да не се изкушаваме от „бързи закуски“ и „леки десерти“. Именно те са най-големите врагове на стройната фигура.

За допълване на енергийния резерв през деня е важно да се приемат естествени продукти и жива храна, без консерванти, оцветители и изкуствени подсладители. Именно тези продукти ще осигурят на организма жизненоважните хранителни вещества, които ще заредят организма ни с нужната енергия, без да отлагат в тялото ни излишни мазнини.

Всяко хранене, по време на което приемаме силно преработени, консервирани и неестествени храни, не само не зарежда организма ни с нужната енергия, но подава грешни сигнали на мозъка, така че той да иска още и още храна. Именно това е грешният механизъм, който ни праща в безкрайния омагьосан кръг на йо-йо ефекта. Излезем ли от него, значи сме на правилната писта, по която да стигнем до мечтаното тяло.

Е, не е сложно, нали? Заслужава си да пробваме!

Първите седем

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

524 преглеждания

Comments are closed.