Съвети за хранене на бебето на една година

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

bebe-hranene

Захранването на малкото дете е прекрасен момент, в който го приобщаваме към нашата трапеза и начин на хранене, но има някои особености, които педиатрите съветват да спазваме, когато дойде моментът за включването на общата храна.

Ето какво е добре да избягваме:

Сол

Не е необходимо да добавяте сол към храната на бебето до една годинка. Препоръчителното количество е по-малко от 1 грам, който вероятно детето ще си набави от вече готовите храни, които ще му дадете. Затова е важно да четете внимателно информацията за хранителната стойност на всеки продукт на опаковката. Вместо сол в храната на бебето може да се прибавят зелени или сухи подправки или несолено масло.

Хлябът има 0.4-0.5 гр. сол в една филия;
1 детска бисквита съдържа 0.2 гр. сол

Пчелен мед

Медът е истински природен еликсир и децата го харесват, но е възможно да съдържа бактерии (нормални за пчелите), които да разболеят малкото, наред с това се счита за алергизираща храна. Поради тази причина е по-добре да не се дава на децата преди навършване на годинка.

Яйца

За децата, които са отбити по-рано, въвеждането на първото яйце, според специалистите, може да стане при навършване на шест месеца, за продължително кърмените бебета въвеждането му може да стане и след година. И в двата случая обаче е много важно яйцата да са твърдо сварени, поради риск от салмонела.

Прясно краве мляко

Прясното краве мляко е една от най-оспорваните храни в менюто на малките деца, но и на възрастните. Във всеки случай е по-добре да не го давате на детето като самостоятелна храна или напитка. Като добавка към някои пюрета и каши е добре да се въведе след навършване на шест месеца, а най-добре след година. Ако се притеснявате прекалено от прясното мляко, използвайте козе, което се понася по-добре от децата. Можете да потърсите и млека, които не съдържат соеви протеини и лактоза. Добър вариант са ядковите млека.

Ядки

Ядките могат да предизвикат задавяне и задушаване, защото малките деца не могат да ги сдъвкват добре. Педиатрите препоръчват въвеждането им в детсктото меню да не е преди петата година на детето.
Фъстъченото масло е вариант като добавка към някои бебешки рецепти след десетия месец, но не прекалявайте с употребата му, тъй като фъстъците са силен алерген. Ако вие или друг роднина има алергия към ядки, бъдете още по-внимателни, когато решите да дадете този продукт на детето си.

Пастети

Пастетите са една от най-неподходящите храни за деца до година. В тях има голяма вероятност да се съдържа listeria, бактерия, която причинява Листериоза – вид хранително отравяне. Най-добре забравете за тях.

Миди и мекотели

Миди, скариди, октоподи и други морски дарове – най-добре да отложите въвеждането им в менюто на бебето, тъй като те също са алергизиращи храни и могат да предизвикат отравяне и стомашно-чревни проблеми. Бъдете внимателни към тези храни и отложете въвеждането им максимално във времето.

Меки сирена с благородна плесен

Те се приготвят от непастьоризирано мляко и носят риск от бактериално заразяване. Това са сирена от типа на Бри и Камембер. Пропуснете ги от захранването на детето, дори и след навършване на една година. Ако държите да давате специално сирене, изберете чедър, децата вероятно ще го харесат повече.

Рафинирана захар

Бялата захар е „черна“ в класациите не само на диетолозите, но и на педиатрите и стоматолозите. Това, че бебето все още няма зъби, не означава, че захарта няма да ги увреди. Отложете максимално запознанството на вашето бебе с захарните пръчици, желираните бонбони, шоколада и всякакви други сладки, но пълни с излишни празни калории, храни.

Морски риби

Някои морски риби могат да съдържат високи нива на живак и потенциално да навредят на развитието на детето. Ето защо акула, риба меч, мерлуза, хоки, пангасиус е по-добре да не влизат в неговото меню не само на тази възраст. За сметка на това мазните риби като сьомга и риба тон са добър вариант, те подпомагат развитието на детския мозък, но и от тях предлагайте не повече от две порции в седмицата.

Храни с високо съдържание на наситени и транс мазнини

Това са всички преработените храни като колбаси, кренвирши, вафли и други подобни, които освен, че не съдържат нищо полезно, са пълни с нездравословни мазнини, основна причина за сърдечно-съдови заболявания в зряла възраст. Просто забравете за тях завинаги!

Първите седем
Адаптация от www.motherandbaby.co.uk

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

3,910 преглеждания

Comments are closed.