Р(Е)волюция в образованието

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Digital Kids500x400

Конференцията, посветена на технологиите, децата и образованието – Digital KidZ събра миналата седмица в Независим театър, София над 300 души, за да обсъдят еврестичните проблеми в образованието и възпитанието на децата. Мотото, под което конференцията премина беше„р(Е)волюция в образованието“.

Според външните оценители, основни предизвикателства, които децата срещат в училище са застаряващите и демотивирани учители, пасивни методи на преподаване, неравен достъп до качествено образование, преждевременното отпадане на ученици от учебния процес, липса на ефективна национална система за външно оценяване.

Заедно с това, последните изследвания сочат, че до 2020 г. над 90% от професиите ще изискват високотехнологични дигитални познания, а електронното обучение ще завземе почти 50 на сто от просветната система в училищата, университетите и следдипломните курсове.

“Технологичната революция” създаде един нов тип ученици (в класните стаи) – активни, будни, визуално ориентирани, носещи предприемаческия дух в себе си, изключително критични и провокативни, нека се опитаме да разберем техния свят, за да общуваме по-ефективно,” призова по време на своята реч при откриването на събитието Ивелина Атанасова, организатор на събитието.

Според изследване на Европейската комисия, проведено в 31 държави (28-те страни членки на ЕС, Исландия, Норвегия и Турция), повечето учители са запознати с информационните технологии за преподаване, но все още ги изпозват преди всичко, за да подготвят уроците си. Малцина ги използват – и то все още в ограничена степен – за да работят с учениците по време на уроците, а дори още по-рядко, за да общуват с родителите или за да балансират работата на учениците в училище и вкъщи по нови начини.

„Внедряването на ИКТ в образованието не може да бъде самоцелно и не бива да изключва ролята на учителя в целия обучителен процес. Днес модерните технологии са задължителни, но не и достатъчни за постигане на по-добро и ефективно образование. Затова Samsung, като глобален лидер в технологиите, инвестира именно в създаването на интерактивно обучение, което интегрира съвременни дигитални устройства, необходимия софтуер, подходящото съдържание и изключително” сподели Кристина Щерева, маркетинг мениджър на SAMSUNG Bulgaria, партньор на инициативата.

Широкият достъп до информация, който децата днес имат – през екрана на телевизора, таблета, смартфона и компютъра възпитава у тях изключително критичен поглед върху поднасяната им информация. Те имат нужда да прилагат на практика, наученото в училище и да преживяват преподаваната им материя, в противен случай губят интерес и стават апатични.

В рамките на конферентната програма беше засегната темата за четенето и как то да бъде насърчено сред децата. Бяше разгледана ролята на технологиите в образованието, мисловните карти, дизайн мисленето и професиите на бъдещето.

Социален акцент на събитието беше дислексията като образователно предизвикателство, а Теодосий Теодосиев, Мъж на годината 2014 засегна еврестичните проблеми в образованието.

Паралелно с конферентната програма на Digital KidZ, бяха организирани творчески разботилници, които да насърчат развиването на креативността и дигиталните умения при децата чрез технологиите. Участие в работилниците взеха над 80 деца на от 4 до 10 години.

Организаторите планират трето издание на Digital KidZ, този път във Варна, където ще бъдат засегнати темите за родителството и как технологиите повлияват възпитанието на децата. Датата е 29 август 2015 г.

Източник: НМД

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

899 преглеждания

Comments are closed.