Първолаците ще учат буквите по нов начин

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo
uchilishte-novovuvedeniya_f_improf_500x400

Първокласниците ще изучават буквите по нов ред, съобщи министърът на образованието и науката проф. Тодор Танев.

“Буквите ще бъдат разделени на три групи като ще се дава възможност заедно с усвояването им, децата да се въвеждат в процеса на четенето”, каза Евгения Костадинова от Министерството на образованието, цитирана от БНР.

В момента първо изучават всички гласни и след това въвеждат съгласните.
Това обаче не дава възможност учениците да се срещат с практически думи преди да започнат да въвеждат съгласните, обясни експертът.

Новото предложение е да се въвежда групата на гласните с групата на някои от най-често срещаните съгласни, например м, н, р, л, комбинирано, така че да могат да правят думички. След това да въведат като втора група позициите беззвучни – т, д, с, з и така нататък.

И като трета група да останат особените случаи на щ, ер малък и така-нататък, поясни Костадинова.

Първокласниците ще учат и числата до 100 като ще събират и изваждат само десетици.

В пети клас по всички предмети ще се намалят новите уроци за сметка на упражненията и практическите занимания. Спазена е формулата 60 към 40 процента“, каза проф. Танев.

Променя се и начинът за преподаване на история. В пети  клас децата ще започнат с материала за най-древните времена.

Хронологично ще преминават през различните епохи, за да разберат как са се оформилиразличните общества и държави. Чак в Средновековието ще стигнат до българската история, която ще изучават паралелно с тази на останалия свят.

Междувременно бяха представени данните от Националното външно оценяване на четивнатаграмотност на учениците от пети клас. Тестовете са проведени на 22 октомври тази година сред 5079 ученици от 272 школа от цялата страна.

Данните показват, че всяко пето дете има проблеми с осъзнаването на текста, който чете. 75 на сто пък са показали добра базова четивна грамотност.

Най-трудно се оказва децата да свържат информацията от текста със знания, придобити от други източници, и по този начин да ги осмислят.

Едва 7 на сто от учениците в 5-и клас са показали повече знания, отколкото се изисква на този етап.

Източник: dir.bg
FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

3,018 преглеждания

Comments are closed.