Пет мита за отслабването

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

rp_kantar_plodove_otslabwane.jpg

Няма да се лъжем – почти не познаваме жена, която поне веднъж да не е пробвала някоя нашумяла диета или поне ведвъж на ден да не сподели, че би и скала да отслабне поне с 5 килограма! Диетите обаче не гарантират трайно отслабване, а някои имат спорен ефект. Ето защо, специалистите по хранене изготвиха списък с петте най-често срещани мита относно отслабването, от които е по-добре да стоим далеч:

Мит 1: Има универсални диети

Няма такова нещо. Дори човек да сведи менюто си до нисък прием на калории, да изключи сладкишите, мазнините, хляба и тестените изделия, пак може да удари на камък. За около 3 седмици организмът привиква към този режим и спира да топи излишните мазнини, категорични са диетолозите. По думите им в този случай човешкото тяло започва да щади енергията си и да гори малко калории. Или иначе казано, вече не реагираме на нискокалорийния внос. Наблюдаваме един феномен – ходим си хем гладни, хем дебели, обобщават специалистите. И повтарят, че диетите се изготвят индивидуално за всеки, тъй като няма универсален диетичен режим.

Мит 2: Хранителните добавки не помагат

Те действат на различни нива на обмяна на веществата, обясняват диетолозите. Едни потискат центъра на глада, за да престанем да ям толкова лакомо, други – извеждат мазнините от тялото преди те да са се складирали около ханша, а трети – помагат на червата по-бързо да изтласкат и изхвърлят храната от тялото. Дори и с тях обаче не бива да се прекалява, тъй като могат да увредят сърцето, бъбреците и черния дроб. Специалистите препоръчват да се спазват посочените дози, ако човек не иска да навреди сериозно на здравето си. Най-рискови били чайове за отслабване, защото влияят на лигавицата на червата и могат да доведат до т.нар. ерозии, а след това и до рак на червата.

Мит 3: Мазнините ни правят дебели

Този популярен мит се роди от факта, че мазнините съдържат 9 калории в грам. За сравнение протеините и въглехидратите съдържат по 4 калории в грам. Специалистите по хранене обаче са категорични, че при поемането на големи количества от който и да е продукт, създава проблеми. Или иначе казано, ако човек консумира мазнини в умерени количества, няма да напълнее, обобщават диетолозите. Мазнините са жизненоважни макроелементи. По време на диета за отслабване именно те редуцират глада и подобряват чувството за ситост.

Мит 4: Една калория си е една калория

Много хора смятат, че всички калории са еднакви, независимо дали са приети под формата на протеини, мазнини, въглехидрати или пък фибри. Според лекарите обаче калориите се различават и има значение от какви храни се приемат. Калориите от една пържола не са същите като от една ябълка. Ето защо си стрива към понятието за калории да се добави и разбиране за качество и избор на храните, твърдят специалистите. Всички храни и макроелементи въздействат върху тялото по различен начин. Те се усвояват по различни метаболитни пътища. Хормоналният им ефект също трябва да се отбележи, но това не се прави.

Мит 5: Липосукцията решава проблема генерално

Много хора се уморяват от това да спазват предписан им режим на хранене и прибягват до бързото решаване на проблема – с липосукция. Проблемът е, че ако изсмучат съответните участъци на тялото ни, където са съсредоточени мастните натрупвания, след време те ще се натрупат отново. Специалистите по хранене съветват отслабващите първо да адаптират метаболизма си към това, да не поддържа тази маса от мастни клетки, ако искат да избегнат повторното напълняване.

по материали от www.hospital.bg

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,471 преглеждания

Comments are closed.