Нови стандарти в проследяването на бременноста, препоръчва СЗО

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

pregnancy-stretch-mark-k

СЗО излезе с нови препоръки, които да залегнат в стандартите, свързани с проследяването на нормално протичащите бременности.

Те са свързани и с намаляване на ненужните медицински интервенции при раждане.
В световен мащаб всяка година има 140 милиона раждания. Повечето от тях протичат без усложнения за жените и техните бебета. Въпреки това, през последните 20 години се наблюдава ръст в прилагането на интервенции, които преди са били използвани само за избягване на рискове или лечение на усложнения, като например употребата на окситоцин, за да се ускори раждането, както и цезарово сечение.

„Искаме жените да раждат в безопасна среда с квалифицирани кадри в добре оборудвани помещения. Въпреки това, нарастващата употреба на лекарства при нормалните процеси на раждане възпрепятства способността на жената да ражда и има отрицателно влияние върху процеса на раждането“, посочват от СЗО. Оттам допълват, че ако самото раждане протича нормално и майката и бебето са в добро състояние, няма нужда от допълнителни интервенции.

Становището на СЗО включва 56 основани на доказателства препоръки за това какви грижи са необходими както по време на раждането, така и след него. Според СЗО всяко раждане е уникално и продължителността на активния първи етап на раждането варира при всяка жена. Ето защо от там препоръчват на лекарите да дават повече време на бременните жени да родят и да ги оставят да взимат решения в самия процес. Препоръките включват още възможност за придружаване по време на раждането, осигуряване на надеждна грижа по време на процеса, основна на уважение спрямо родилката и спокойно общуване между нея и израждащия екип, както и възможност за жената да има повече време да роди и да вземе решения за моменти, свързани с позицията на раждане, напъните и др.

Източник

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Актуално Новини

Етикети:

1,092 преглеждания

Comments are closed.