Майки и татковци четат утринни приказки на малчуганите в детската градина

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

prikazki-bebe-chetene-k

За по-лесната адаптация на малките деца в яслите и детските градини и с цел да се развиват езиковите умения на децата, родителите им ще се включват в четенето на утринна приказка.

Новата практика беше представена на двудневна научно-практическа конференция за насърчаване на грамотността.

Четенето на утринна приказка е вече изпробвано в 15 детски градини в областите Плевен, Велико Търново, Сливен, София и Пазарджик. Към настоящия момент обхватът на иновативния метод се разширява с по 3 учебни заведения в още 10 области, сред които и Пловдивска, където са включети три детски заведения от различен тип, едното е в гр. Стамболийски.

Доцент Емил Бузов, директор на Педагогическия колеж в Плевен, който е подразделение на ВТУ “Св. св. Кирил и Методий”, обясни, че това е педагогическа практика, която е създадена в сътрудничество с МОН и е предназначена преди всичко за 3-годишните деца. Същността й е се състои в това всяка сутрин заниманията с децата да започват с прочитането на една приказка, като са разработени педагогически насоки за десет стъпки преди ситуацията и по време на нея. Приказката трябва да бъде прочетена от родител. На специални родителски срещи родителите предварително ще се подготвят за тази задача. С майките и татковците ще се подписва споразумение, с което те ще се ангажират със задачата, която ще отнема броени минути.

Децата свикват много бързо с тази практика, харесва им и дори бързат да се настанят, за да слушат поредната приказка. С времето обхвата на хората, които четат в детските заведения се разширява и в него влизат ученици, студенти, депутати и дори кметове.

Тази методика е от особено значение за новопостъпилите деца, тъй като им помага да се адаптират по-безболезнено към новата обстановка, забавлява ги и те забравят да плачат за мама или татко. Малките палавници, оказва се, влизат много лесно в различните роли на героите за които слушат и това улеснява съществено прехода от гледането у дома към социализирането им в детското заведение.

Слушайки приказки всеки ден, децата упражняват своите речеви умения и се научават лесно да броят. Утринната приказка обикновено се превръща в основна тема за всички през деня и обичайно около нея се организират всички дейности с децата.

В детските заведения където има интерактивни дъски, често приказките с малко текст и големи картинки се проектират, което предоставя разнообразни възможности на учителите за различни дейности с децата.

Близо 95% от родителите с готовност се включват в новата практика.

Първите седем

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,157 преглеждания

Comments are closed.