Летните вируси и храните, с които да ги преборим по-лесно

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

dete-treska-grip-bolno-(2)-94193-500x0

По неписаните закони на гадостта, много често точно по време на ваканцията и в крак с летните забавления, расте и вероятността да ни тръшни летен вирус. Болки в корема, повръщане, повишена температура. И всички прекрасни планове отиват… на кино!

Когато тези симптоми засегнат децата, положението често става драматично, защото те лесно губят течности и бързо отпадат. Хубавата новина е, че обикновено летните вируси са бързопреходни. Те често са съпроводени от отпадналост, обезводняване и липса на апетит, на има достъпни начини да поправим това чрез правилна диета.

В следващия списък събрахме онези храни, с които можете можете да помогнете на себе си или на децата да загубят възможно по-малко сили и енергия по време на стомашно-чревното неразположение. Те ще се погрижат за запазването и възстановяването на минерално-солевия баланс в организма, ще предотвратят обезводняването и ще възвърнат бързо тонуса.

1. На първо място – вода!
Колкото повече, толкова повече. Най-добре чиста или с щипка сол, в никакъв случай прекалено студена и в големи количества наведнъж. Често, на малки глътки.

2. Ментов чай
Запарката от ментов чай или обикновен джоджен може да се пие вместо вода през целия ден. Най-добре е неподсладена. За бебетата и малките деца и отвара от копър и анасон върши добра работа.

3. Варен ориз и оризова вода
Сварете ориз в съотношение 1 към 4. Варете до пълно разпукване на зрънцата. Прецедете и овкусете оризовия бульон с щипка сол. Давайте по чаена лъжичка (за по-големите деца и възрастните супена) през 20-30 минути.
Оризът може да се хапне без добавки, само с мъничко сол.

4. Ябълки
Най-добре варени на пара или печени, предварително обелени. Съдържащият се в тях пектин облекчава спазмите в стомаха и има запичащо действие. След преминаването на острата фаза, може да ги приемате и сурови, най-добре обелени и настъргани.

5. Варени картофи
Нишестето в картофите има затягащ ефект при стомашно разстройство. Сварете ги цели с обелките, като преди това старателно ги измийте с четка и течаща вода. Не добавяйте мазнина или остри на вкус подправки, достатъчна е щипка сол.

6. Банани
Те също като ябълките съдържат пектин и имат запичащо действие.

7. Препечени филийки и сухар
В случаите на стомашно неразположение най-добре хлябът или сухарът да е от бял хляб, тъй като пълнозърнестите и многозърнести хлябове допълнително дразнят лигавицата на стомаха и червата.

8. Солети, соленки и крекери
Те действат също като препечените филийки, но ако ги взимате готови, четете етикета, важно е да не съдържат подправки.

9. Пилешка супа и бульони
Най-добре бистри с малко сол. Преди да сварите пилешкото месо, премахнете кожата, за да остане бульона по-постен. Избягвайте силните и пикантни подправки.

10. Паста
Сварената само в подсолена вода паста, без добавки като масло и сирене, също може да се включи в диетата.

11. Джинджифил
Чай от пресен корен, разреден с преварена вода. Тъй като има пикантен вкус, децата често го отказват, но той има загряващо действие и често успешно подпомага възстановяването.

12. Овесена каша
За приготвянето й използвайте фини овесени ядки, които сварете с малко вода и овкусете с щипка сол или лъжичка захар, но не мед.

Първите седем

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

4,471 преглеждания

Comments are closed.