Как да действат учителите и директорите с децата в риск

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

deca-agresiq
Как да действат учители и директори, когато дете попадне в риск?

В момента има много материали, свързани с темата, но без нужната конкретика, затова ще бъдат разписани специални правила в цялостна система за закрила на детето в риск. Това обяви председателят на Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД) д-р Елеонора Лилова. Предложението е на агенцията, която организира регионална среща с дирекция „Образование“ на Столичната община, Регионалното управление на образованието (РИО)-София-град, социалните служби и органите на МВР.

„Следващата стъпка е да разпишем една система за закрила, всички да знаят кога и как да постъпим, къде и към кого да се обърнем когато имаме различните видове ситуации на дете в риск. Документът ще разпише точните стъпки, които всяка една институция трябва да предприеме в различните видове рискове и ще регламентира как учители и директорите да се справят с всички видове ситуации на децата в риск. Това е крайната ни цел – да постигнем пълна координация през разписването на система, която да бъде регламентирана в правилниците или друг вид документация“, обясни Лилова. Тя добави, че в разработването на системата за закрила ще почерпят опит от Британския съвет.

Д-р Елеонора Лилова заяви още, че ангажимент на институциите е да осигурят безопасна, сигурна и подкрепяща среда както за децата, така и на работещите в тях. Тя подчерта, че е необходимо да се заложи и на превенцията в детските градини и училища. За целта учителите трябва да бъдат достатъчно чувствителни, за да могат да забележат ако едно дете има проблем. В такъв случай трябва да предприемат превантивни мерки, а не да чакат проблемът да ескалира.

dariknews.bg

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,137 преглеждания

Comments are closed.