Искам да сваля 5-6 кг с черешовата диета?

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

cherries

Плодовите разтоварващи програми са сред най-популярните за редукция на излишно тегло, както и за детоксикация на организма. Сред тях черешовата има особено място поради спецификите на този плод и подходящото време, в което той е на разположение.

Прочистването на организма с курс проведен на череши беше и любимият на природолечителката Лидия Ковачева.

Как можем да го проведем в оптимален вариант?

Черешите са плод на късната пролет, със значително количество фибри, витамини и микроелементи – почти единствен, конкуриран само от ягодите и черницата.

За разлика от тях, съдържащите се в черешите влакнини са с по-груба структура и осигуряват ефективно почистване на дебелото черво – основа за извеждането на токсини от целия организъм.

Съдържат богат спектър от почти всички витамини, включително от групата В (В1, В2,В4 ,В5, В6), което не винаги се среща при други плодове. Изключение прави липсата на вит В9 – фолиева киселина (фолати), на вит. В12, който е наличен само в животински продукти, и на вит. Д.

Минералният състав също е много разнообразен, с изключение на селен. Черешите съдържат и над 1% протеини (белтъчини), представени от почти всички незаменими аминокиселини, като отсъства единствено триптофан.

Естествената комбинация от глюкоза и фруктоза осигурява енергийния потенциал, необходим на нашето тяло. Мазнините са под 0,5%, което благоприятства мобилизирането на нашите мастни депа в обмяната.

Този най-общ преглед на състава на черешите ни дава и отговора с какво да допълним нашата пролетна черешова програма. Най-добрият витамин Д се набавя от слънчевите лъчи, като се синтезира в нашата кожа от холестерол. Затова нека не забравяме да се излагаме умерено на слънце в този сезон.

Липсата на вит. В12 за период не повече от 14-20 дни не е проблем, тъй като този витамин, поради изключителната му важност, има депа за няколко години.

Всички други изброени липсващи елементи в черешите от „пъзела на здравето“, включително важните омега-3 мастни киселини, можем да намерим в най-балансиран и синергично действащ вид в зеленолистните зеленчуци. Точно те са отговорът на въпроса.

Но за тази цел не е достатъчно да похапнем по няколко листенца дневно. Най-ефективната форма, под която се усвояват е зеленолистното смути.

Ето една примерна рецепта:

1-ва част:
1-2 връзки магданоз, 1 връзка копър, 1-2 шепи спанак, 1 шепа листа целина, рукола, селъри (и друг зеленолистен зеленчук-босилек, мента); 1 домат(или шепа „чери“), скилидка чесън, сок от ½-1 лимон, ½ авокадо.

2-ра част:
1-2 шепи моркови, селъри и др. Продуктите от втората част се цедят на сокоизстисквачка до получаване на прясно изцеден сок. Сокът се добавя към почистените и нарязани зеленчуци от първата част и се миксира на силен блендер до гладка консистенция. Консумира се до ½ час.

Накрая нека обобщим:

Разтоварване с череши до 2-3 седмици, допълнено с поне 500 мл дневно интензивно зелено смути. По желание – билков чай между храненията от полски хвощ, царевична коса, жълт кантарион и др., неподсладени.

Д-р Гайдурков

Този материал е любезно предоставен от www.HighViewArt.com – сайт за визуална култура

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

5,472 преглеждания

Comments are closed.