Храните, които гонят грипа

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

dete-treska-grip-bolno-(2)-94193-500x0

За да подсилим естествените съпротивителни сили на организма през грипния сезон, е добре да консумираме следните храни, които са подходящи за консумиране и от деца:

1. Туршии и кисело зеле

Туршиите и най-вече киселото зеле са неизчерпаем източник на витамини и минерали. Ферментиралите зеленчуци, които в сурово състояние често са трудно смилаеми, стават лесно усвоими от организма след като ферментират. Те по естествен начин регулират храносмилането, подпомагат и предпазват стомашно-чревния тракт и зареждат организма с много витамин С, К и А. Тъй като туршиите и киселото зеле се приготвят със сурови зеленчуци, без термична обработка, те запазват голяма част от полезните вещества и витамините.

2. Чесън 

Чесънът съвсем оправдано е наричан „естествен антибиотик“. Съдържащите се в него фитонциди предпазват организма от редица вируси и съживяват съпротивителните сили при настинка и грип. Активните вещества в чесъна унищожават много от познатите на науката бактерии. Суровият чесън е богат източник на калий.

3. Кисело мляко

Киселото мляко е естествен източник на пробиотици, които са от основно значение за доброто храносмилане и правилната обмяна на веществата в човешкия организъм. Полезните бактерии, които се съдържат в него предпазват храносмилателната система от болестотворни причинители на чревни инфекции. Наред с това натуралното кисело мляко има благоприятен ефект върху състоянието на всички органи и системи.

4. Цитрусови плодове

Лимони, портокали, грейпфрути, мандарини – всички тези плодове са добре познати у нас от десетилетия. Те са истински витаминни бомби, богати на витамин С, който подпомага регенерирането на тъканите и органите в организма. Витамините и аскорбиновата киселина помага за запазването на еластичността на кръвоносните съдове и по този начин подпомагат доброто кръвообръщение. Една чаша сок от цитруси може да ни избави от досадното главоболие и да повиши тонуса и настроението ни, особено, ако я изпием в началото на деня.
Кивито също е много богато на витамин С. С негова помощ бързо и успешно можем да се отървем от афти в устната кухина. Достатъчно е да задържим парченце от плода върху засегнатия участък от лигавицата.

5. Шипки

От пресни или сушени шипки можем да приготвим шипков чай, който увеличава неколкократно диурезата и поради това е изключително полезен за отделителната система. Високото съдържание на витамин С повишава тонуса и съпротивителните сили. Можем да си приготвим и нискоалкохолно шипково вино, което е още по-богато на витамин С, тъй като се приготвя без термична обработка на червените плодчета, има много приятен вкус и блед розов цвят.

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Актуално Вкусно Новини

Етикети:

5,902 преглеждания

Comments are closed.