Храна за шампиони

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

bebe-hranene

Между осмия и деветия месец Даниел не беше наддал и 50 грама и естествено започнах да си фантазирам как на детето нещо му има, защо не качва килограми, какво да правя, не съм добра майка и т.н. Педиатърът ни каза, че няма страшно, но той често обича да отговаря по този начин. Реших да се посъветвам и да се разровя в забраненото място – интернет. Прочетох няколко статии и разбрах, че точно в тези месеци е нормално детето да забави растежа с няколко сантиметра или да се случи да не наддава. Може би е логично, но аз се шашнах, защото до този момент Дани се справяше супер с развитието си.

По това време той започна и много по-активно да се движи, пропускаше и сутрешната дрямка към 10:00 часа. Нощем се будеше по 5-6 пъти, видно от глад, може би кърмата не го засищаше. Това явно е периодът, в който бебето само подсказва, че е време за похапване на жълтък, масло, повечко сирене и други полезни мазнини.

След около две седмици будуване реших да направя стриктен режим на хранене и спане на детето. Кърмих го почти до десетия му месец и започнах да замествам с адаптирано мляко Lactana Bio 2 (изключително вкусно, като истинско прясно мляко и се разтваря изцяло). Увеличих приема на масло (30-40 грама на 24 часа) разпределяйки го в броя хранения за деня.

Аз и бащата на Даниел (фен на кетогенното хранене – високо съдържание на мазнини, достатъчно протеини, ниско съдържание на въглехидрати) сме на мнение, че всеки ден е нужно да се консумират животински мазнини – особено прясно краве масло. Липсата му в менюто може да направи кръвоносните съдове чупливи. Всички майки, които се плашат от мисълта за слагане на малко масло в пюрето, е важно да знаят, че то съдържа витамин А – полезен за зрението на детето, за растежа, имунната система, витамин D, който заедно с калция в сиренето например и фосфора поддържа здрави костите и зъбите. Бих могла да изпиша още много, но всеки може да се допита до лекар или да провери в гугъл.

Менюто ни и до ден днешен изглежда по този начин:

Закуска 8:30 часа

Вариант 1:
Попара с четири сухара Goldies (може и на Hipp, но много бързо свършват), бучка обезсолено сирене на Боженци или Lacrima, малко масло от марката на Metro (страхотно е на вкус), парче плод праскова (сама ги консервирах лятото с щипка захар), банан или печена на фурна ябълка или круша, за да не се използва захар. Всичко това заливам със 100 мл топла вода – в нея може да се разтвори чай на гранули с копър и лайка на Bebivita. Накрая пасирам леко с Nutribullet.

Вариант 2: 
Петзърнената каша на Hipp – две лъжички на 100 мл топла вода, малко масло, половин банан, печена цяла ябълка или круша и четвърт или половин авокадо. Накрая пасирам. И двата варианта са силно хранителни и засищат детето до обяд.

Обяд 12:30 – 13:00 часа

Зеленчуково пюре от сладък картоф (батат), чушка, морков, червен лук, копър или магданоз в комбинация със спанак, броколи, карфиол или тиква. Всичко варя на силен огън в малко подсолена вода. Добавям малко масло и половин или един сухар, заливам с бульона от сварените зеленчуци и пасирам до желаната консистенция. За да стимулирам процеса на дъвчене, слагам сварени зрънца ориз. Използвам сезонни зеленчуци. Два пъти в седмицата слагам половин жълтък (да са ни живи и здрави баба и дядо на село) с малко сирене. През ден добавям месо, предимно пуешко или телешко (пилешкото има много силна миризма). Разполагам с консервирани домати от село и често ги добавям в бульона към края на варенето. Грамажът е около 190 гр.

Следобедна закуска 16:30 – 17:00 часа

Вариант 1:
Оризова или царевична каша на Hipp с цяла печена на фурна ябълка или круша, половин банан и авокадо и пасирам. Може да се добави и 2/3 купешко пюре Bebivita със сини сливи. Даниел много го обича и честно казано нямам търпение да се появят хубави сини сливи на пазара, за да му ги приготвя или да консервирам за зимата. Мисля си, че е хубаво детето да опитва и готови пюрета от магазина, въпреки че в тях се използват много нишестета.

Вариант 2: (на него сме отскоро)
Това е нещо като домашна оризова каша с кокосово мляко. Сварявам две ябълки и круши и с водата им варя предварително накиснат ориз, готовите плодове и 200 гр кокосово мляко (има консерви в Кауфланд) до сгъстяване. Много е вкусно!

Вечеря 19:30 – 20:00 часа

Вариант 1:
Използвах този вариант до навършване на Даниел на 10 месеца – 200 мл адаптирано мляко Lactana Bio 2 с две разтворими бискивити с глутен на Plasmon. В 23:00 часа и 02:00 часа все още пие мляко, но по 50-100 мл и се надявам скоро да се откаже.

Вариант 2:
След навършени 10 месеца, 200 гр кисело мляко LB Bulgaricum с етикет БДС или Родопея с 5-6 бисквити на Hipp.

Вариант 3:
След навършени 10 месеца, крем сума от обедните зеленчуци с малко масло, която може да се изпие с шише с по-голяма дупчица на биберона.

В млякото, което се пие все още в късните часове на денонощието, може да се добави за повече калоричност и костен бульон, който трудно се приготвя, но може да се поръча готов от Farmhopping – това по съвет и опит на зълва ми.

Цялото това меню не ми отнема повече от 30 минути на приготвяне на обяд и 10-15 минути за другите хранения. Изцяло подкрепям домашната бебешка кулинария, защото мога да предложа на сина си много вкусни и ароматни гозби, които не включват олио и захар (които се използват често в детска кухня). В най-скоро време ще добавя към обедното меню сьомга и повечето от семейство бобови. Не съм фен на цялата еуфория по био продуктите, защото в крайна сметка не мога да съм сигурна от къде идват, а и цялата среда, в която живеем и раждаме е вече силно замърсена.

И така с гореописаното меню и едночасова дрямка в 10:00 и в 15:00 часа Даниел наддаде за последния месец 500 грама. Мисия изпълнена!

автор: Яна Лалова
Материалът е любезно предоставен от milkvampires.bg

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

9,519 преглеждания

Comments are closed.