Детската раздразнителност или разсеяност могат да се дължат на… липсата на магнезий!

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

qdki

Повечето хора са наясно с необходимостта от прием на витамини и някои определени минерали като желязо и калций, но рядко са запознати с ползите от магнезия и това колко е важен той за здравето и нормалното развитие на децата.

Все още масово битува представата, че калцият е най-липсващият елемент в организма и той трябва да бъде набавян във възможно най-големи количества. Това обаче често води до вредни последици, тъй като прекомерната употреба на калций чрез млечни продукти, без да се набавя нужното количество магнезий, води до минерален дисбаланс и сериозни здравословни проблеми.

Защо е необходим магнезият?

Магнезият играе основна роля в организма и участва в енергийния баланс. Този ключов за здравето минерал е активатор е на над 300 ензима, участващи в метаболизма и е от голямо значение за растежа на малчуганите.

Какви са симптомите на магнезиевия дефицит?
• Отпадналост
• Мускулни спазми
• Главоболие
• Нарушения в съня
• Раздразнителност
• Проблеми със сърдечния ритъм
• Затруднена концентрация

Какви количества магнезий са необходими?

Нуждите от този минерал са различни в зависимост от възрастта, здравословното състояние и начина на хранене. Най-ориентировъчно дневните нужди са следните:
• деца 170 мг
• младежи 350 мг
• жени 280 мг
• бременни и кърмачки 350 мг
• мъже 350 мг

Как да си набавим магнезий?

Все повече педиатри са на мнение, че най-добрият начин за усвояването на магнезия е приемът му през… кожата! Това може да става чрез соли за вана, които съдържат различни минерали, сред които магнезий. Морската сол в коритото или ваната също е начин за набавяне на магнезий, но поставянето й трябва да е съобразено с препоръките на педиатъра. Друг начин е използването на магнезиево олио за тяло. Приемът на магнезий под формата на таблетки и хранителни добавки не винаги е добра идея, защото може да доведе до болки в стомаха.
Ако все пак предпочитате приемът на магнезий за вас и детето ви да става чрез храна, ето някои храни, които са богати на този минерал:

• Пълнозърнести храни
• Ядки (орехи, бадеми, кашу, кедрови ядки)
• Черен и бял боб
• Соя
• Риба
• Банани
• Стафиди
• Кайсии

Кога организмът губи магнезий?
• Физическо натоварване
• Стрес
• Дехидратация
• Прекомерна употреба на захарни изделия и газирани напитки
• Употреба на някои лекарства

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Полезно

19,460 преглеждания

Comments are closed.