Четене с творчество

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

chetene

Четенето става все по интересно занимание за децата. Ето някои трикове, с които може да го направите истински привлекателно за 5 годишните.

Започнете с корицата. Какво се вижда на нея? Ако книжката е нова, помолете детето да отгатне за какво се разказва вътре. Някои специалисти препоръчват и разходка из картинките, при която детето да разказва какво вижда, да предположи как върви историята и да формулира въпроси. Чак след това започнете да четете.

Спрете приказката на определено място и да питате детето как ще продължи според него и защо смята така.

При познати приказки и истории, може да промените нещо и да предизвикате въображението на детето с въпроса: „Какво ще стане, ако…?“ Друг начин да стимулирате въображението им е да въведете нови предмети и те да ви разкажат историята, като се опитат да ги включат. Ще е интересно да чуете как ракета, компютър и мотор ще се впишат в приказката за Пепеляшка.

Най-добре е детето само да избере книгата, която да четете. Не настоявайте да четете нещо, което то не харесва.

Нека децата да измислят продължение на историята или стихчета в рими, или да съчинят мелодия за песен.

Поощрявайте децата си да Ви четат, дори това да означава да Ви разказват по картинките. Ще Ви е интересно да чуете тяхната версия на историята.

Добавете игрови момент на база приказката – да оцветява героите, да си изпробва силите с някое предизвикателство: да тича бързо, да цели точно, да отгатва гатанки, да си измайстори костюм на любимия герой, да се ориентира по карта, търсейки съкровище, да си построи кораб от кашон и т.н.

С подобни игри детето преосмисля приказката, обръща внимание на нейните елементи и става активен автор на историята. Освен това се развива езика, въображението и творческите му умения. Четенето трябва да носи удоволствие, да е гъдел за ума и да отваря нови светове. Само така, децата ще се влюбят в книгите.

 

Детето играе

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

493 преглеждания

Comments are closed.