Британски учени съставиха списък с храни за отслабване

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

shutterstock_281486168

Британски учени съставиха списък на продуктите, чието усвояване изисква изгарянето на голямо количество калории от организма. Ако тези продукти с т.нар. отрицателна калоричност бъдат включвани всеки ден в менюто, то може да се намали общата калоричност на храната и да се отслабне без прекомерни усилия.

Диетолозите посочват освен това, че продуктите от списъка са не само с малко калории, но и много полезни. Така например краставиците и целината съдържат само по 16 калории в 100 грама, а имат много калии, витамин С и целулоза.

Съдържащият се в доматите ликопен контролира нивото на холестерола и кръвното, а в 100 грама има само 18 калории. Малко повече калории има в карфиола (25), но пък той е изключително богат на витамини С и К.

В списъкът са включени и лютите чушки чили, но не заради ниската си калоричност , а заради капсаицина, който повишава метаболизма и изгаря калории.

Диетолозите силно препоръчват и зелените ябълки, които съдържат много целулоза, изискаща големи енергозагуби за усвояването й. Ябълката съдържа и много полезни витамини и минерали.

Към листа с храни с отрицателна калоричност е включено и нетлъстото месо. В 100 грама се съдържат от 140 до 170 калории, но белтъчините в това неголямо късче, изискват голяма загуба на енергия, за да бъде преработено от организма.

Диетолозите смятат, че продуктите, които влизат в списъка са и много вкусни, тъй че желаещите да отслабнат, ще могат да постигнат това с удоволствие и без драстични диети.

 

Източник: www.dnesplus.bg

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

2,016 преглеждания

Comments are closed.