„Б“ като бебе, „Б“ като броколи!

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

baby broccoli recipes

Защо броколито е добра храна за бебето ви?

Броколито е кръстоцветен зеленчук, каквито са зелето, брюкселското зеле и карфиолът. То  богато на витамини, минерали и  хранителни вещества.

В броколито има огромни количества:

- витамин С
- витамин К
- витамин А (бета-каротин)
- витамини от група В
- фибри
- калций
- желязо
- фолиева киселина
- омега 3 масни киселини
- селен
- цинк
- протеин

Не е ли впечатляващо!

Броколито съдържа и фитонутриенти, един от които – сулфорафан, който е мощно оръжие срещу развитие на ракови клетки. Има много изследвания, които доказват, че честото включване на броколи в менюто може да ни предпази от рак и да подпомогне както работата на сърцето, така и здравословния баланс на стомаха.

Ползи от броколито за бебето

Желязото и калцият в броколито са от изключителна важност за детското здраве иразвитие. Те се усвояват отлично от бебешкия организъм, благодарение на високото ниво на витамин C. Това е така, защото витамин С помага на тялото да абсорбира калция и желязото много ефективно.

Броколито стимулира имунната система на бебето и има противовъзпалителни свойства. Наред с това то снижава рисковете от алергични реакции и асматични пристъпи.

Да наречем броколито супер-храна е напълно оправдано! С високото си съдържание на фолиева киселина, то е безценен зеленчук, ако сте бременна. Фолатите доказано предпазват бебешкия организъм по време на бременност, а чрез приема на броколи можем да набавим за организма си достатъчно количество от тях.

Кога можем да започнем да даваме броколи на бебето?

Много майки се страхуват да предложат броколи на бебетата си преди те да са навършили 8 месеца. Ако имате въпроси и притеснения, коментирайте ги с педиатъра. Броколито не е сред често срещаните алергизиращи храни, но когато захранвате бебето, се придържайте към правилото да го въведете постепенно в рамките на четири дни, така че ако настъпи алергична реакция да можете да идентифицирате правилно причината.

Захранването с броколи преди 6 месечна възраст не е препоръчително, както и то да е сред първите храни с които ще започнете, тъй като то образува газове и може да предизвика стомашен дискомфорт на бебето.

Когато давате на бебето си броколи имайте предвид, че то също както и всички други кръстоцветни зеленчуци образува газове не само на бебетата, но и на възрастните.

Броколито съдържа захар наречена рафиноза. Нашият организъм не е свикнал да пречиства рафинозата, така че, когато тя достигне червата, бактериите, които живеят там спомага тази захар да ферментира и по този начин започва процес на отделяне на газове.

Това разбира се не е основателна причина, за да го избягваме, напротив ползите от него са много повече, достатъчно е да следваме някои основни правила при приготвянето му.

Мвого е важно да не забравяте, че всяко бебе е различно и това определя реакциите на организма му, както и начина, по който ще приеме различните храни.

Когато за първи път дадете на бебето си с броколи му дайте съвсем малко. Постепенно увеличавайте количеството с всяко следващо хранене, което ще ви даде възможността да прецените реакцията му и да предоставите време на организма, за да може да свикне да се справя с новата храна.

Някои хора смятат, че стъблата на броколито образува повече газове, отколкото цветчетата. Ако вашето бебе се чувства некомфортно и има газове след хранене с броколи следващия път пригответе само цветчетата.

Можете да добавите малко джинджифил съм всяко ястие с броколи. Джинджифилът подпомага храносмилането и намалява отделянето на газове. Не забравяйте, че правилото за въвеждане на нова храна важи и за него, така че го въведете постепенно в комбинация с някоя вече позната за бебето храна.

Как да избираме и съхраняваме броколи?

Когато купувате броколи обърнете голямо внимание върху цветчетата. Те трябва да са свежи и тъмно зелени (или  лилаво-зелени, в зависимост от сорта). Ако забележите пожълтели цветчета това означава, че е презряло и хранителните му качества са намалели значително, а наред с това става по-жилаво и трудносмилаемо.
Прясното и качествено броколи е свежо на вид, а вкусът му е нежен и сладък.

Листата му трябва да са ярко зелени, а стъблото крехко.

Трябва ли да търсим органично броколи?

Броколито е от зеленчуците с ниска вероятност за съдържание на остатъчни пестициди. Това означава, че не е задължително да търсим на всяка цена органично отгледан продукт.

Съхранявайте броколито  в хладилника, по възможност без найлонови опаковки. Ако го запазите сухо, то ще издържи няколко дни, но най-добре да го приготвите колкото се може по-бързо.

Можем ли да използваме замразено броколи в рецептите за бебето?

Броколито е зеленчук, който определено е по-добре да се консумира свеж. Но ако нямате възможност да си набавите, можете да използвате и замразено. Избягвайте обаче пакетите с надробено броколи, което в повечето случаи се прави само от стъблата, които съдържат по-малко хранителните вещества и могат да предизвикат стомашни проблеми.

по информация от: homemade-baby-food-recipes.com

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

2,521 преглеждания

Comments are closed.