8-те най-големи промени в тялото след раждането

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

afterbirth body

Вероятно сте очаквали с нетърпение тялото ви да се върне към „нормалното” след раждането, но изненада! Следродилният период носи цял нов куп промени, за които вероятно не сте подготвени. Но, не се притеснявайте – почти всяка жена преминава през това и все още сме живи и дори блестим!  

1. Загуба на коса

След като бебето се появи, очаквайте повече косми в четката си за ресане, по пода в банята и в канала. Косата ви преминава през естествени периоди на растеж и падане, но когато сте бременни, губите по-малко косми. След като бебето се роди, косата ви наваксва с естествения цикъл на тялото ви и затова изглежда, че цялата ви коса пада наведнъж. 

Как да се справите? Изчакайте я. Всички майки казват, че накрая са спрели да губят коса в големи количества. При някои това се е случило в рамките на не повече от три месеца. При други, това се е случило едва, като са спрели да кърмят. Всяка майка е различна. „Четири месеца след като родих, косата ми започна да пада, но до осмия месец това беше приключило,” казва Кели Б. Сара Х. казва, че е започнала да губи коса „10 месеца след раждането. Вземах витамини преди раждането, смятайки, че ще помогнат за забавянето, но тя продължи да капе.” 
Междувременно не спирайте да се грижите за косата си, да я подхранвате и овлажнявате, докато тя се върне отново към предишния си блясък.

2. Изпускане

Толкова неприятен страничен ефект от иначе прекрасното майчинство. Без значение как сте родили, вероятно ще трябва да се справите с малко проблеми с пишкането след това. Вагиналното раждане  причинява травма на мускулите на тазовото дъно. А при майките с цезарово сечение, натискът от лежащото върху таза бебе по време на бременността може да е достатъчно, за да причини изпускане. Добрата новина? Това няма да продължава вечно. Инконтиненцията може да остане по-дълго време след раждането, отколкото сте готови. При някои жени минават 6 и повече месеца преди да се върнат към предишния контрол. 

Как да се справите: Започнете със стягане на мускулите на тазовото дъно, сякаш задържате урина (но с празен пикочен мехур), стискайки за пет секунди. Красотата на това упражнение?  Може да го правите навсякъде, по всяко време.

3. Сухота … там долу
 
Имате ниски нива на естроген след раждането (и докато кърмите), което води до изтъняване на вагиналната ви мембрана. Това води до сухота. Нашият съвет? Лубрикант – спасява живота.

Как да се справите: Дайте му време. Скоро ще се върнете към старото си аз, но междувременно, бъдете отворени към нови неща.

Статията продължава на следващата страница…

4. Нарастване на краката

Сигурно си мислите, че промените в краката, които сте имали по време на бременността са били някакво временно отичане, но истината е, че краката ви може в действителност да са нарастнали за постоянно. Скорошно проучване открило, че около 60 до 70 % от краката на бременните жени станали по-дълги и по-широки завинаги. 

Как да се справите: Отидете на пазар, ако обувките не ви стават. Не може да разчитате краката ви да се „свият” обратно до размера им преди раждането и не си струва да се чувствате неудобно.

5. Течащи гърди

На някои жени гърдите им текат. На някои – не.  И разберете, това може да ви случи, дори и да не кърмите!  Изтичането от гърдите е свързано с малки мускулчета на отвора на млечните канали върху зърната. Някои жени имат по-силни мускули там и не изтичат толкова много, други изтичат доста.

Как да се справите: използвайте памучни кърпи, за да попиете млякото и носете подложки на гърдите, когато излизате от къщи. Други майки може да минат само с плътен сутиен за кърмене. Като цяло, изтичането спира, когато бебето започне да суче по-нарядко.

 
6. Стрии

Кожата ви се е разпънала толкова бързо по време на бременноста, че най-вероятно имате стрии. След като родите и тялото ви започне да се връща към нормалната си геометрия става ясно, че някои от тези следи няма да изчезнат.

Как да се справите? Стриите обикновено не изчезват, но в повечето случаи, цветът избледнява, сливайки се с цвета на кожата ви. Може да успеете да го подпомогнете с добро, старомодно овлажняване. Други препоръчват само да го наблюдавате. 

7. По-големи (или по-малки!) гърди

Кърмене? Пригответе се гърдите ви да станат огромни, особено, ако са се препълнили, и след това много по-малки отново. Дори и да не кърмите, гърдите ви никога няма да се върнат във вида, по който са изглеждали или усещали преди да забременеете. Това е нормален страничен ефект от цялото разтягане през бременността и стреса. За нещастие, няма естествен начин да изглеждат различно освен, ако нямате желание да се срещнете с пластичен хирург.

Как да се справите: Купете си разтегливи поддържащи сутиени, които лесно се нагаждат да паснат на вечно променящия ви се бюст. Планирайте друго пазаруване няколко месеца по-късно, тъй като размерът на бюста ви може да се промени отново.

А ако сте от тези майки, които леко се свиват, няма нищо лошо в това да си купите сутиен с малко допълнителни подплънки, ако това ви кара да се чувствате по-удобно.

Статията продължава на следващата страница…

8. Корем след раждането 

Новината е, че веднага след раждането, все още ще изглеждате бременни. И ще отнеме известно време преди матката да се свие до първоначалния си размер. Дори тогава коремът ви може да не стане идеално равен и твърд. 

Как да се справите? Да се храните правилно и да се упражнявате със сигурност може да помогне. Отнело ви е 40 седмици, за да натрупате теглото и тялото да се справи с всички тези промени, не може да очаквате да се върнете към нормалното по-бързо от това.

Източник: living.msn.com

 

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Раждане

8,752 преглеждания

Comments are closed.