7 летни храни за подсилване на имунната система

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

В наши дни почти всеки плод или зеленчук може да бъде намерен целогодишно в супермаркетите и отдавна ягодите през зимата или портокалите през лятото не са невероятно явление. Все пак летните месеци ни дават много повече възможности за избор на плодове и зеленчуци, а ако имаме късмета да си ги наберем от градината, при това натурално отгледани, ползата за здравето и имунната система е несравнима с генномодифицираните им еквиваленти.

Представяме ви седем изключително полезни летни храни, които ще ни помогнат да поддържаме имунитета си в добро състояние и да си набавим полезни за здравето хранителни вещества.

chereshi

Череши

Този невероятно вкусен плод е и изключително полезен. Черешите са много богати на Витамин А, познат още като бета каротин. Ако вашето дете страда от неспокоен сън и трудно заспиване, черешите са много добър избор, тъй като действат успокояващо на нервната система заради съдържащия се в тях мелатонин. Освен като храна за имунната система, черешите са известни и като храна за паметта и концентрацията, имат противовъзпалителен ефект и са естествен антиоксидант.

grozde
Грозде

Гроздето е много богато не само на витамини, но и на минерали. То съдържа калий, мед, цинк, селен, манган, калций, които са от ключово значение за поддържането на добро здраве. Някои изследвания показват, че гроздето потиска растежа на редица патогенни микроорганизми като в същото време не действа негативно върху полезните бактерии в стомаха.

pupesh
Пъпеш

Ако си похапваме пъпеш, можем лесно да си набавим витамин В и С, както и магнезий, калций, калий, селен и още куп други съставки, действащи стимулиращо на имунната система. Този плод подпомага правилната обмяна на веществата и поддържане на здравословно ниво на кръвното налягане.

tikvichki

Тиквички

Тиквичките са още един чудесен начин да си похапваме здравословно и вкусно. Те са богати на калий, калций, натрий, фосфор, магнезий, желязо, витамин С, А, В1 и В2. Можете да си направите салата от тиквички – консумирани сурови, имат вкус, наподобяващ краставица и в много по-голяма степен запазват полезните си съставки, за разлика от термичната обработка.

praskovi

Праскови

Прасковите са много богати на витамин C и витамини от група В. Една средноголяма праскова съдържа  1.4 мг ниацин или 14% от дневната стойност на витамин В3. Неслучайно според китайците, прасковите удължават човешкия живот. Този летен плод подобрява зрението, поддържа доброто състояние на стомашно-чревния тракт и подпомага очистването на организма от токсини.

tsarevitsa

Царевица

Според много експерти царевицата смело може да се причисли към категорията „суперхрани”. Редовната й консумация доставя на организма огромно количество витамини и минерали и в същото време е с ниско съдържание на сложни въглехидрати и мазнини. Богата е на фолиева киселина (за ползите от фолиевата киселина преди и след раждането вижте тук), както и на фибри. Помага за намаляване на риска от диабет и сърдечносъдови проблеми. Лятото ни дава възможност да си похапнем млечна царевица, която се бере зелена и е много вкусна, след като се свари или изпече.

dinia

Диня

Любима на малки и големи, динята също е безценен източник на витамини и минерали. Има диуретичен и хидратиращ ефект. При деца, страдащи от анемия, динята може да има много благоприятно въздействие, тъй като повишава нивото на желязото в организма.
Динята е известна като естествен антидепресант, забавя стареенето и подобрява работата на храносмилателната система.

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Полезно

Етикети:

29,543 преглеждания

Comments are closed.