• Няма категории

10 храни за стимулиране на мозъка

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Предлагаме ви 10 вкусни храни, с които да стимулирате дейността и развитието на детския мозък. С тяхна помощ ще подсилите мозъчното здраве, ще подобрите паметта и концентрацията.

Любопитно е да знаете, че мозъкът е „най-гладният” орган в тялото ни. Той, пръв от всички други, усвоява поетите с храната вещества. Растящото и развиващо се детско тяло има нужда от особено полезно меню за развитието на тази така важна част от организма ни.


Риба

Всички видове риба са много полезни за мозъка. Мазни риби като сьомгата са особено богати на омега-3 мастни киселини, които стимулират мозъчната дейност и правят ума остър и бърз.


Яйца

Яйцата са чудесен източник на протеини, но и на холин (витамин В4). Той подпомага развитието на паметта. Източници на холин са още бирената мая и черният дроб.


Фъстъци

Полезното действие на фъстъците е безспорно – те са източник на витамин В3, протеини, фолиева киселина, които действат положително на мозъчната активност. Протеините в тях помагат на нервната система да предава съобщенията от тялото до мозъка.

 


Пълнозърнести продукти

Пълнозърнестите изделия съдържат въглехидрати и глюкоза, които в комбинацията с фибрите са енергична храна за мозъка. Те са богати и на витамин В6, който превръща протеина в енергия, която е важна за правилната мозъчна активност.

 


Овесени ядки 

Засищат за дълго време. Прекрасен източник са на витамин Е, В, цинк, калий, а те ни помагат да се заредим с енергия и да проявим пълния потенциал на мозъка и тялото си.


Боровинки

Също ягоди, череши, къпини. Богати са на антиоксиданти, които изчистват тялото от токсини и позволяват на мозъка да работи правилно. Те помагат на паметта, концентрацията и координацията. Имат много витамин С, йод и фитонутриенти, които не позволяват разграждането на тъканите и нервните клетки, което се получава вследствие на възрастта.

 


Боб и леща 

Съдържат редица витамини, минерали, фибри. Бобът съдържа омега-3 мастни киселини, а лещата е богата на желязо. То снабдява мозъка с кислород, като по този начин той функционира правилно и на 100%.

 


Зеленчуци

Разноцветните зеленчуци с ярки наситени цветове – например домати, тиква, моркови, спанак, са най-добрия източник на антиоксиданти. А те поддържат мозъчните клетки силни и здрави.

 


Мляко   

Млечните продукти са богати на протеини и В витамини – а те са много важни за растежа на мозъчната тъкан.

Изследвания показват, че децата се нуждаят от 10 пъти повече витамин D от възрастните, защото този витамин подпомага развитието на нервната и на двигателната система и влияе благоприятно на мозъка.

 


Чисто месо

Немазното месо е чудесен източник на желязо – то помага да запазим енергията си и мозъкът ни да работи на пълни обороти. Месото, особено телешкото, съдържа и цинк. Той укрепва паметта.

За вегетарианците прекрасна алтернатива е черният боб, както и соята. Източници на желязо са и доматите, чушките, портокаловият сок, ягодите. 

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Вкусно

14,677 преглеждания

Comments are closed.