Как да помогнем на ученик, който заеква
Заекването е проблем, който засяга около 5% от децата, като обикновено се появява най-често на възраст между 2 и 5 години.
Ако сте учител, който има заекващ ученик, в класа си е възможно да не знаете как точно да постъпите. Предлагаме ви няколко съвета при работа с ученици с проблеми със заекването:
- Съсредоточете се върху това, което ученикът казва, а не върху трудността, която изпитва, докато го казва.
- Не се опитвайте да завършите мисълта на ученика вместо него. Не позволявайте на ученика да забележи вашето нетърпение.
- Давайте възможности на заекващия ученик да покаже и в невербална форма какво е научил.
- Поставяйте задачи, които могат да се направят, както устно, така и писмено.
- Давайте пример с търпение и проява на интерес към казваното от заекващия ученик, като се опитвате да научите и другите ученици да се държат по този начин със съученика си.
- Никога не позволявайте на учениците да се шегуват със заекването и да засегнат заекващия ученик. Бъдете готови с идеи как да санкционирате подобно поведение, които да са логични на ситуацията.
- Говорете на четири очи с ученици, които се подиграват на заекващи деца и им обяснете следствията от тяхното поведение.
- Позволете на ученици с подобен проблем да почувстват, че се справят. Дейности, които създават безпокойство в детето трябва да се избягват.
Съвети:
- В някои дни ще е по-лесно от други. Насърчавайте заекващия ученик да се включва повече в такива дни.
- Никога не оказвайте натиск върху заекващия ученик.
- Може да се консултирате за идеи с речев терапевт.
2,986 преглеждания