Роботи помагат на малчуганите да възприемат нов материал по-добре
Не едно и две изследвания са показали и доказали, че ученето на глас, спомага за по-доброто разбиране и усвояване на съдържанието. И все пак, не всеки и не по всяко време може да си позволи или се чувства удобно от това да говори на глас пред себе си.
Изследователи от университета в Твенте откриха, че заместител на това неудобство може да бъде социален робот. И още по-специално – те изследваха по какъв начин той може да е от полза на децата, когато те учат. Резултатите показват, че интеракцията с такъв робот или просто неговото присъствие по време на учене, спомага на децата от начално училище да разберат и обяснят по-добре това, което учат, съобщава Neurosciencenews.
“Резултатите ни накараха да стигнем до заключението, че социалните роботи имат потенциала да помагат в ученето при малчуганите по нов и положителен начин”, обясни Франсис Вийнен, един от участниците в изследването.
Франсис обяснява още, че социалният робот е в състояние да предразположи детето да обясни на глас това, което научава, дори когато никой друг не е наоколо. “В нашето проучване използвахме робота ZENO, който може да показва всякакви изражения на лицето, да вижда и да говори. Социалното му поведение може да предизвика реакции у хората”.
Резултатите от проучването показаха, че когато разполагат с робота за компания, децата прекарват повече време в обяснения, споменават по-подходяща информация и правят повече връзки между съответните информации. “Това е интересно – казва Франсис, защото и в двете ситуации – една с робота ZENO и една с таблет – задачата и взаимодействията бяха еднакви. И в двете ситуации децата бяха в състояние да дадат словесни обяснения като и роботът, и таблетът реагираха по един и същ начин, но децата, които работеха заедно с робота, дадоха по-подробни и пълни обяснения, което показва, че са разбрали по-добре темата”.
Необходими са повече изследвания, за да се определи кои аспекти на робота са мотивирали децата да дават по-добри обяснения. Във всеки случай резултатите показват, че социалните роботи имат потенциала да подкрепят ученето при малчуганите по нов и положителен начин.
Изследването е проведено с деца от 6 до 10-годишна възраст.
847 преглеждания