Какво се случва, когато на богатите от Силициевата долина им дотегне от стандартните училища
Нов вид училище, създадено от умовете и портфейлите на влиятелните хора в Силициевата долина, набира популярност.
AltSchool, образователен софтуер и мрежа от „микроучилища“ с локации в Калифорния и Ню Йорк, е събрал 40 милиона долара в кампания за набиране на средства, според SEC.
В предишна кампания, стартъпът набира повече от 130 милиона долара от гиганти в Силициевата долина като Марк Зукърбърг, фондът на Питър Тийл и Андрейсен Хоровиц. През май 2015 г., репортери на Business Insider прекарват един ден в AltSchool’s на Форт Мейсън в Сан Франциско, да се запознаят лично с революционния стил на преподаване.
AltSchool е мрежа от „микроучилища“, всяко от които приема между 35 и 120 ученици и има за цел да пренесе образованието в XXI-ви век.
Макс Вентила, напуска поста си на ръководител на отдела по персонализация в Гугъл, за да основе AltSchool през 2013 г. Днес, училището функционира на 7 места в Bay Area и Ню Йорк.
Училищната система се е насочила към експанзия в Чикаго в края на 2018 г. Имат желание да внедрят технологията си в нови училища, които оперират извън мрежата им.
През 2015 г. прекарахме един ден в AltSchool на Форт Мейсън в Сан Франциско. По времето на нашата визита, таксите за обучението възлизаха на 20 000 долара годишно.
AltSchool разделя учениците от 4 до 14-годишна възраст на 3 групи: две нива на начално и едно ниво основно образование. Не съществуват традиционни разделения по класове.
Стандартно, денят в AltSchool започва с явяване в училище. При пристигането си, децата се вписват в училищното приложение, качено на iPad, предназначен за тази цел. Приложението за вписване е един от многото инструменти, разработени от вътрешния екип на училището, който включва бивши служители на Apple, Zynga, Ventilla, Google.
Тези продукти са достъпни на My.AltSchool, дигитална платформа, която проследява всичко – от това кога учениците са се вписали и техните оценки, до хранителни алергии и персонализирани планове за обучение (ППО).
ППО са в основата на AltSchool изживяването. Учителите работят със учениците и техните семейства, за да поставят цели, базирани на интересите, хобитата, силните и слаби страни на учениците. Всяко дете получава седмичен „плейлист“ с индивидуални и групови задачи, които са насочени към постигане на определените цели. Този ученик пише въведение в блога си за събиране на монети.
Този 8-годишен младеж демонстрира игра на ПакМан, като използва MaKey MaKey – опростена ел. дъска, която трансформира ежедневни предмети в сензорни потребителски интерфейси. Той закача няколко големи щипки за „питки“ от глина и една за себе си. Когато докосва глината и затваря цикъла (мрежата), компютърът възприема действието като натиснати бутони със стрелки (arrow keys).
Учителите избират активности за учениците си като създават такива в „плейлистите“ или търсят в библиотеката на Му.AltSchool споделени занимания от други учители. Добре организираното времето за инструктиране, дава възможност на учителите да обикалят класната стая и да обсъждат индивидуално въпроси с учениците си.
Учениците от първо начално ниво прекараха сутринта на моята визита в отхвърляне на споделено занятие от „плейлистите“ си: „писане на новини“. Тези момчета отразиха скорошна разходка в парка.
Много от по-малките деца носят слушалки докато прослушват „плейлистите“ си, за да избегнат външни разсейващи звуци.
Технологиите не се използват във всички активности, но са важни за документиране работата на учениците. Тази ученичка използва iPad, за да направи снимка на своя “преглед на новините“ и я качи в „плейлиста“ си.
Класната стая, също както технологиите, подпомагат индивидуалното развитие. Учениците се разполагат из стаята по мокети, меки фотьойли и дори техни собствени конструкции.
Класните стаи се разглеждат по-скоро като „станции“, отколкото като определени места за различните класове. Учениците се местят от стая в стая през целия ден. За микроучилищата е много важно да използват рационално пространството, така че 4-стайно училище да не изглежда твърде малко.
Инструментите за почистване и ремонт се съхраняват така, че малките деца да могат да ги достигат, което им дава усещането за добро взаимодействие с учителите.
Камерите също са монтирани са нивото на очите на децата, така че учителите могат да показват добри уроци и „стъпки, които водят до онези „а-хаа“ моменти“, казва директорът на училището Катлийн Гибънс. Някои деца използват камерите като „изповедални“ и им споделят своите тайни.
След обяд и разходка в близки парк, учениците оставят настрана своите „плейлисти“ и работят върху по-интегрирани групови проекти.
Учениците от групата за основно образование имат за задача да направят редизайн на класната стая. Този 11-годишен ученик създава място за паркур. Върху нея той пише родителско разрешение в Google Chromebook-а си.
Съученичката му е научила от онлайн клипове как да използва 3D моделиращ софтуер – SketchUp и създава кът, инспириран от зеленината в градска среда. В пейките е проектирала лабиринт за домашния любимец на класа – заек.
Друга ученичка, която иска да стане ветеринар, адвокат, писател и създател на манга комикси, отглежда чаена градина в класната стая. Казва, че много харесва как задачите „поддават под възможностите ти“.
Новото финансиране от 40 милиона долара, което AltSchool е набавило, ще позволи на мрежата да се разрасне в няколко училища в Bay Area и Ню Йорк.
Ако любимото основно училище в Силицевата долина се развие, персонализацията ще стане кралят на обучението.
източник: businessinsider.com
превод: Алина Даскалова
4,197 преглеждания