Над 440 000 обаждания на телефона на агенцията за закрила на децата
Над 440 000 обаждания са получени на националната телефонна линия за деца, открита от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) на 14 октомври 2009 г. Това съобщават от агенцията по повод петата годишнина на телефон 116 111.
Предоставените консултации по различните проблеми на младите хора са над 88 000. Близо 77 000 от тях са с деца, а останалите – с родители и други пълнолетни. Благодарение на навременно подадени сигнали на телефон 116 111 от насилие и неподходящи условия за живот (в обори, бараки и др.) са били спасени десетки момчета и момичета.
Според статистиката с линията се свързват предимно тийнейджъри. Те споделят типични за тяхната възраст и развитие проблеми: любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни проблеми, различни свои страхове и източници на тревожност, посочват от агенцията.
С линията се свързват и не малко родители, търсещи помощ във връзка с проблеми при общуването с децата. Често те искат информация за това, как да постъпят в дадена ситуация. Много са и случаите, в които искат да съобщят за риск или за нарушаване на правата на детето. Това е трайна тенденция, която показва все по-високото гражданско съзнание и стремежа да се прекратят действията, нарушаващи правата на децата или накърняващи тяхното достойнство, коментират още от агенцията.
843 преглеждания