Колагенът – съюзник в добрата грижа за здравето вкъщи

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

realfood2

Разнообразието от хранителни добавки на пазара може да обърка всеки. Докато търсим най-подходящата за възстановяване от летните вируси, за повече енергия, за по-сияйна и млада на вид кожа, силна коса, за по-добро храносмилане, за по-добри постижения във фитнеса и за отслабване, за силни стави, често се питаме:“ А не може ли всичко това в един продукт?“. Колагенът е един от отговорите на този въпрос, но, за да изберете най-подходящия за вашето здраве и за грижата за възрастните и спортуващите в семейството, е нужен повече от един поглед.

Защото колагенът е важен?

Кратък урок по биология. Знаете ли, че колагенът е най-разпространеният тип структурен протеин при животните? Той е градивен елемент на нашите клетки и тъкани. Протеинът съдържа безценни и незаменими аминокиселини като глицин, пролин и хидроксипролин, които участват в жизнените процеси, като поддържат костите, ставите, мускулите, храносмилателната система, имунитета.

От 28 известни вида колаген, тип I и тип III преобладават.

Вероятно сте чували защо е важно в диетата ни да присъстват храни, богати на колаген, и хранителни добавки с него. Накратко, след 25-30-годишна възраст естественото производство на протеина в организма ни се забавя и това започва да личи със скованост в движенията, отпускане на кожата, с косопад и с неприятни чревни проблеми. А като прибавим към това обичайните диетични отклонения от здравословното хранене – признайте си, че обичате пържени картофки и сандвичи, тютюнопушенето, стреса, лятното „пържене“ на слънце и травми или контузии, организмът ни вече „свети в червено“ за колаген.

Затова при уморена и суха кожа, поява на първи бръчки и фини линии, когато косопадът се засили и косата е суха, а ноктите се чупят, помислете дали не е време за повече колаген в менюто. Ако искате слънцето да остане приятел на кожата ви, подсилете я с прием на протеина, за да запази хидратацията и тонуса ѝ. Ако спортувате активно, за натрупване на мускулна маса, за по-лесно възстановяване след тренировка, при травми и контузии, е нужна подкрепа от протеина. При т.нар. „пропускливи черва“ и за по-добро храносмилане, насърчаване на отслабването колагенът е чудесно помощно средство. За успешна кето диета, за засилване на имунитета след периоди на стрес, колагенът укрепва сърцето, което е мускул, нали помните? Жените след 35-годишна възраст имат нужда от добавки с протеина, за да възстановят плътността на костите и запазят подвижността си. Същото важи и за по-възрастните членове на семейството.

Разбира се, с умерена консумация на чисто месо, риба, пиле, яйца, на качествени хранителни добавки, нещата могат да влязат отново под контрол. Но с кремове и със заместващи усилия резултатите не са трайни. Какъвто и колаген да изберете – хидролизиран на прах, на таблетки, течен, чрез локално действие с кремовете за лице, запомнете, че дългосрочният прием и прилагане е ключът към успеха.

realfood1

Как да изберем колагена, който е подходящ?

Знаете ли защо хидролизираният колаген от пасищни животни е един от най-предпочитаните хранителни добавки? Лесно влиза в ежедневието ни. Той е без мирис, вкус, лесно се разтваря в кафе, чай, смути, сок, използва се за готвене. Така вместо бульон от кости, може да се наслаждавате на любимата си напитка с колаген, без да усещате характерен вкус.

Полезен е, защото съдържа 18 аминокиселини, от които 9 – есенциални. Те се натрупват при хидролиза на желатинов протеин от животински хрущяли и кости  (обичайно тип I и III). Това е и най-пълноценната комбинация за организма, тъй като колаген тип I и III са най-често срещаните в организма.

Качественият колаген е от свободни пасищни животни, без ГМО, подсладители, глутен. Обърнете внимание на изискванията и препоръките за съхранение и на срока за годност. Колагенът се съхранява на стайна температура, далеч от слънчева светлина, за предпочитане в оригиналната опаковка. Препоръчително е мерителната лъжичка да се ползва само за продукта.

Можете да пиете колаген сутрин, на обяд, следобед, вечер – той не влияе на концентрацията и на съня. Спортистите, например, го вземат и преди, и след тренировка. Според рутината ви, можете да го включите в междинната си закуска или в десерт в края на късна вечеря. В интернет има много рецепти за основни ястия, напитки, десерти, печива с колаген. Ако вземате колаген тип I и III, имайте предвид, че не можете да пиете по същото време и колаген тип II, тоест вижте предписанието на производителя.

Колагенът е добре позната и изучена хранителна добавка без характерни неблагоприятни странични ефекти. Но, ако сте бременна, имате алергична реакция към определени съставки или диетични изисквания, проверете състава на хранителната добавка. Макар и да не се препоръчва за лица под 18 години – поради факта, че се предполага да имат достатъчно колаген, няма проблем да ползвате колаген в ежедневното готвене на семейството.

Той не е панацея, но подпомага естественото производство на протеина в организма и помага да продължим да живеем активно. Благоприятните ефекти се забелязват при дългосрочен прием. Заложете на рецепта, според вкуса ви – колагенът обогатява кафето или смутито, или гответе с него, и се възползвайте от предимствата му.

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Находка

Етикети:

4,025 преглеждания

Comments are closed.