Как да мотивирам детето си?
Това е статия за малките неща, които променят живота. За същите тези, които костват малко, а дават много, но които често пренебрегваме с лекота. Това е статия, написана от първо лице и от собствен опит, но проверена и потвърдена от много други родители и деца. И тъй като напоследък ни засипват със съвети и напътствия, аз просто искам да ви разкажа една история. Тя е от нашето семейство, има щастлив край и дано ви е забавна.
В нея главен герой е Мони, на 6 г., а също сестричката му Нола, на 5 г. и аз – майка им, на … Е, сега да не очаквате и години да ви кажа?! Всички ние живеем здравословно, така де – стараем се. Спортуваме редовно, караме ски и ролери, и тъй като аз обожавам плуването, съм избрала този спорт и за тримата. Вярвам, че плуването е прекрасно и важно. То калява децата, укрепва физиката като развива хармонично тялото и не нанася травми. Перфектно, но с малки деца сметките са винаги „сметки без кръчмар“. Случи се на една тренировка – Мони се разсея, изпусна си дъската и тъй като, вече не носеше обезопасителна раничка, глътна малко вода.
Той е смело момче, не се плаши и не се предава лесно, но от тогава у него остана неприятно чувство и вече не беше активен в тренировките. Предпочиташе да стои около стълбичката и понеже не се чувстваше уверен в способностите си започна да ходи на плуване с нежелание. С течение на времето недоволството се засилваше. В резултат – сестра му Нола напредваше, а той – не. Стана все по-трудно да го убедя да отиде на тренировка. Не исках да бъда прекалено настоятелна, но също и не желаех да се откажа.
Как да мотивирам детето си?
Разпечатах малки картончета с картинки на рибки. Дадох ги тайно на треньорката и казах на Мони, че днес ще се дават специални награди за тези, които се справят добре с упражненията. За кратко време тренировките се върнаха в стария ритъм. Мони и Ноли започнаха да събират рибките, справяха се с упражненията и постепенно напредваха. Въпреки това момчето ми не се чувстваше достатъчно комфортно. Видях, че идеята работи, но трябва да се усъвършенства, за да се подобри ефекта. Спрях Мони от тренировки за няколко месеца.
През това време доразвих мотивационната система. Направих рибките на лепенки като едно изображение се сглобява от 4 части (от 4 лепенки). Те се залепят в малка книжка, джобен формат, всяка една рибка – на отделна страница. А всяка страница се отнася за определено упражнение. Така за една тренировка се получава от треньора една, две или нито една части от рибка, в зависимост от старанието и заслугите. Книжката остава у детето. С всяка следваща лепенка то вижда напредъка си. От друга страна учителите получават още един инструмент в помощ при работата си с децата. Не след дълго една от треньорките ми сподели, че по-лесни тренировки не е имала, въпреки по-големия брой на деца, които обучава.
Но нека се върнем на моите герои. Нола започна да попълва мозайката в книжката си, а Мони, разглеждайки започна да пита, кога пак ще го водя на плуване, защото и той иска да има книжка с рибки. Сега и двамата плуват без дъски, без спасителни ранички и без страх през целия басейн. И двамата могат да плуват и най-важното е: те вече знаят, че „Аз мога“!
Това е един истински „хепи енд“, както ви споменах, защото ми омръзна от шокиращи и страшни истории, с които ни засипват отвсякъде. И за да е пълен докрай, нека довърша разказа с Голямата награда. Когато Мони и Ноли събраха всички лепенки и попълниха всички страници с рибки, получиха по един магнит „Аз мога“. Те стоят на видно място в нашия дом и напомнят на децата, това, което смятам, че е нещо много важно за всеки един човек. А именно – АЗ МОГА.
От времето на тази история до сега аз създадох екип, консултирах се с педагози, детски психолози, треньори и преподаватели. С тяхна помощ развихме системата „Аз мога“ и получихме чудесни отзиви от всички, които ни се довериха и я ползват.
Вие също можете да станете част от нашата ежедневно растяща общност. Сега системата „Аз мога“ има приложения за ползване в училище, в детската градина, за обучение по английски език, за футбол, за бойни изкуства, за домашно ползване.
МОТИВИРАЙ, ЗАБАВЛЯВАЙ СЕ, ПОСТИГАЙ с „Аз мога“!
8,099 преглеждания