5 упражнения, които ще превърнат всяко щураче в кротко агънце

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo
01

“Вдишвам и си представям, че ръцете ми са крилцата на пчеличка.
Издишвам и отпускам глава надолу към уханните цветя.”

1. Поза “пчеличка” – накарайте детето си да поеме дълбоко въздух и да хване ръчички зад гърба, като си представи, че те са крилцата на пчелата. Докато издишва го насочете да наведе напред и надолу глава и тихичко да жужи с устни като пчеличка. Основнтото при това упражние е дишането – вдишванията трябва да са дълбоки и успокояващи. По този начин ще помогнете на детето си да се справи в емоциите си.

02

“Имам си приятел – малък сив котак, който живее на Луната.
Вдишвам и издишвам и извивам гръб точно като него.”

2. Разочарование, стрес, гняв – тези емоции ще си тръгнат с помощта на една наистина съвсем лесна поза – котка. Научете детето да диша дълбоко докато е в поза наподобяваща арка при която гръбначният стълб е извит нагоре, както правят котките. Това упражнение ще укрепи мусуклите на гърба и ще напарави детето по-уверено. Гръбнакът е основният стълб, с който са свързани всички човешки дейности и функции, затова неговата гъвкавост, еластичности и добро здраве са от особена важност както за децата, така и за възрастните. Това упражнение ще помогне на детето да контролира отрицателните емоции.

03

“Вдишвам и протягам ръце към облаците, които са толкова високо!
Издишвам и си представям, че те са редом до мен.”

3. Поза „облак“ ще помогне на детето да се отпусне и да се разтовари от всички скрити и дълбоко стаени емоции, които изпитва, но лядко споделя. Упражнението се прави с дълбоки вдишвания и издишвания, като през това време вие му помагате да изпъне ръчички нагоре, сякаш, за да докосне облаците и да писка помощ от небето. Говорете му, че ако си представи всеки свой страх в този момент, той ще се превърне в малко бяло облаче и ще отиде при другите облачета. Ако детето ви усвои тази техника в детството си, със сигурност ще има възможността да балансира енергийно и емоционално своето тяло и своя дух и когато порасне, независимо колко трудни ситуации ще му се изпречат по житейския път.

04

“Когато дишам дълбоко плещите ми са изправени,
а сърцето открито и съм строен като дърво.

Аз умея да дружа с всеки.”

4. Идеято на поза „дърво“ е детето да развие усещане за баланс и хармония, дори в моментите, в които това изглежда невъзможно. Тази поза спомага за концентрацията и стабилизира общото състояние на човек. Детето трябва да застане право с изправени рамене и гръбче. Дишането и дълбоко, бавно. Необходимо е едното краче да се повдигне и сгъне в коляното и да се долепи до другото. Ръчичките са изпънати нагоре и най-добре детето да се опита да си представи, че те са клони на дърво, в които са се събрали най-добрите приятели. Тази поза ще помогне детето да се концентрира върху най-положителните си емоции.

05

“Дишам спокойно и мога да съм обличък като моята планета.
Ще сънуваш вълшебни сънища!
Спокойна нощ свят!”

5. Тази поза има силно успокояващ ефект върху централната нервна система и дава на детето чувство за сигурност. Тя наподобява ембрионалната поза, която всеки човек може да изпълни без всякакво затруднение. Ръцете са прибрани до тялото, а коленете са под торса. Дишането е дълбоко и бавно. Тази поза спомага за по-бързо заспиване и по-качествен сън дари за особено активните и емоционални деца, които трудно се успокояват след натоварен с емоции ден.

Ако вие съумеете да научите вашето дете още от малко да контролира емоционалното си състояние посредством физически упражнения, то ще порасне психически и физически балансиран здрав човек. Децата в днешно време са особено чувствителни към заобикалящия ги свят и често реагират силно емоционално. Не бързайте да ги корите и да им се карате за това, че са палави или непослушни. По-добре му покажете, че е много по-ценно да е спокойно, а за да се научи на това то ще може, когато види, че вие сте спокойни и уравновесени, не викате и не наказвате.

Наред с това тези първи упражнения по йога с вашето дете са чудесен начин да прекарате безценно време заедно, в което освен да укрепите тялото, ще укрепите и нервната система и духа – тези на детето, а и вашите.

Източник

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

113,751 преглеждания

Comments are closed.