Застаряващите училища на „дигиталните деца“
Образованието на „дигиталните деца“, ефективнитe методики за преподаване, технологиите в образованието и тенденциите на развиващото се общество, ще бъдат във фокуса на четвъртото издание на конференцията и творчески работилници DigitalKidZ, организирани от фондация „Дигиталните деца“ на 19 март 2016 в зали 8 и 9 на НДК, София.
Паралелно с обществените дискусии за застаряващите преподаватели в българското образование, все по-често се обсъжда внедряването на технологии в учебния процес и дигитализация на учебното съдържание.
Работят ли технологиите в образованието обаче?
Проучванията доказват, че полезността на технологиите се наблюдава единствено, ако тяхното внедряване е обвързано с промяна в модела на обучение и интеграцията им е в пряка корелация с тенденциите за развитие на обществото, икономиката и пазара на труда.
„Иновативни са не училищата, които провокират децата да пишат домашните си на iPad и са оборудвани с последни модели интерактивни дъски, а тези, които отчитат трансформацията, която технологиите налагат върху обществото и новото, дигитално поколение ученици в класните стаи“, споделя Ивелина Атанасова, организатор на инициативата. „Наричаме децата днес „дигитални“ не защото боравят лесно със своите мобилни устройства, а защото не познават света преди технологиите, което ги кара да мислят, учат и комуникират по съвършено различен начин. Как? Именно тези изследвания, опит и ценни съвети обобщават българските лидери в областта на образованието, психологията, бизнеса и технологиите, лектори на конференцията, докато професионални педагози съпреживяват технологии по един нов и градивен начин с децата в работилниците на DigitalKidZ“.
Лектори в конферентната програма на DigitalKidZ са представители на Института по математика и информатика към БАН, Института по астрономия с НАО Рожен към БАН, създателите на най-голямата българска платформа, посветена на науката – „Българска наука“, представители на МОН, представители на издателство Булвест – Анубис, които ще разкажат повече за електронните учебници, българските представители на Space Camp към NASA и преподаватели от средния клас, които успешно внедряват технологиите и иновативните методи на преподаване, за да повишат интереса и успеха на учениците си.
Традиционно конферентната програма на DigitalKidZ обръща внимание и на „специалните деца“. Тази година Ашод Деранхонян от Фондация „Заслушай се“ ще разкаже как технологиите могат да осигурят жестов превод в реално време за глухите деца чрез видео и трансформиране на говор към текст, а 10-годишната Диана ще разкрие повече за предизвикателствата да бъдеш „дигитално дете“ в общество, което с носталгия „инвестира“ в миналото си, но не планира бъдещето.
За децата традиционно е предвидена паралелна програма с творчески работилници, където те могат да изследват света на роботите, да програмират своя приказка или да се забавляват, докато откриват красотата на приложната математика и света на мравките и пчелите и как е скрито зад понятието „интелигентност на рояка“.
Инициативата DigitalKidZ подпомага родителите и учителите на съвременните деца да развият тяхното критично мислене и грамотност в боравенето с цифровите технологии и медии, за да играят активна роля в едно приобщаващо общество.
Инициативата DigitalKidZ е проект на Фондация „Дигиталните деца“ и включва две конференции годишно, посветени на темите образование и възпитание, творчески работилници за деца от 4 до 10 години, семинари, летни лагери и образователни игри. Първите три издания на инициативата през 2014 и 2015г бяха посетени от над 900 души.
За присъствие на DigitalKidZ е необходима регистрация в сайта на инициативата.
1,883 преглеждания