Защо децата не са особено добри в това да бъдат добри?
Тя е добър учител= удовлетворително в качество или количество
Добре е, че си тук=правилно
Той извърши добро дело=мило, щедро
Те имат добро име=достойно
Неговата кредитна история е добра=финасново стабилен
Той беше добър човек=морално отличие
Тя показа добра преценка=валидно
Пресните плодове са добри за теб=здравословно
Местото е все още добро дори след месец във фризера=ядливо
В добро настроение съм=радостно, оптимистично
Тя ми е добър приятел=близка
Аз съм добър в аритметиката=компетентен
Той има добри маниери=социално адаптивен
Тя няма да свърши добре=край, провал
Имам добри новини=благоприятно
Бих могла да продължа още много с подобни примери, но съм сигурна, че разбирате накъде бия. Да казваме на детето „да бъде добро“ не е ефективен начин да го насочим в поведението му, тъй като „добър“ има толкова много значения. Немалко от тях са променливи, а нашите интерпретации са непостоянни, тоест това, което аз мисля, че е добро, може да бъде напълно различно от това, което някой друг мисли, че е добро.
Така че, вместо да казвате на детето си „да бъде добро“, дайте му по-конкретни насоки относно това какво очаквате от него като поведение, предвид ситуацията, в която се намирате. Ето например,
„Докато сме в библиотеката, говорим тихо.“
„Когато Ани дойде да си играете, ще си споделяме пластилина с нея.“
„Когато влизаме вкъщи, си събуваме външните обувки.“
Може да отнеме малко усилия и време да свикнем с навика да бъдем по-обстоятелствени в обяснението на своите очаквания, но, уверявам ви, този подход е много по-ефективен от просто да казваме на детето да „ бъде добро“.
Източник: Childhood101
939 преглеждания