Защо децата не са особено добри в това да бъдат добри?

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

happy children

Тя е добър учител= удовлетворително в качество или количество

Добре е, че си тук=правилно

Той извърши добро дело=мило, щедро

Те имат добро име=достойно

Неговата кредитна история е добра=финасново стабилен

Той беше добър човек=морално отличие

Тя показа добра преценка=валидно

Пресните плодове са добри за теб=здравословно

Местото е все още добро дори след месец във фризера=ядливо

В добро настроение съм=радостно, оптимистично

Тя ми е добър приятел=близка

Аз съм добър в аритметиката=компетентен

Той има добри маниери=социално адаптивен

Тя няма да свърши добре=край, провал

Имам добри новини=благоприятно

Бих могла да продължа още много с подобни примери, но съм сигурна, че разбирате накъде бия. Да казваме на детето „да бъде добро“ не е ефективен начин да го насочим в поведението му, тъй като „добър“ има толкова много значения. Немалко от тях са променливи, а нашите интерпретации са непостоянни, тоест това, което аз мисля, че е добро, може да бъде напълно различно от това, което някой друг мисли, че е добро.

Така че, вместо да казвате на детето си „да бъде добро“, дайте му по-конкретни насоки относно това какво очаквате от него като поведение, предвид ситуацията, в която се намирате. Ето например,

„Докато сме в библиотеката, говорим тихо.“

„Когато Ани дойде да си играете, ще си споделяме пластилина с нея.“

„Когато влизаме вкъщи, си събуваме външните обувки.“

Може да отнеме малко усилия и време да свикнем с навика да бъдем по-обстоятелствени в обяснението на своите очаквания, но, уверявам ви, този подход е много по-ефективен от просто да казваме на детето да „ бъде добро“.

Източник: Childhood101

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

939 преглеждания

Comments are closed.