За кожата на някой любим!
Ако сте загрижени за любим човек, станете Skin Checker, вгледайте се в неговите бенки!
Здравната култура на съвременния човек непрекъснато се повишава, но все още малко хора разпознават ранните симптоми на кожния рак. Ето защо е необходима по-добра информираност за превенцията на рака на кожата, смятат специалистите от La Roche-Posay.
90% от случаите на кожен рак са лечими, ако бъдат открити навреме и La Roche-Posay призовава всеки човек да провери своите бенки, както и тези на любимите си хора в рамките на международната кампания за повишаване на информираността SkinCheker.
Тревожна е статистиката, която ексклузивно проучване, проведено от Ipsos за La Roche-Posay в 23 страни, показва, че 52% от хората никога не са преглеждали бенките си при дерматолог, а един от всеки четирима никога не са извършвали самопреглед на своите бенки. Изследването е проведено сред близо 20 000 човека между 15 и 65 годишна възраст и разглежда различните обществени нагласи и основните познания по отношение на рисковете, свързани с излагането на слънце.
Резултатите ясно показват, че навиците за защита от слънцето все още са на незадоволително ниво, като това се доказва и от нарастващия брой на случаи на меланом. И докато осем от десет души се предпазват от слънцето, четири от десет полагат грижа за своята слънцезащита само по време на ваканцията. Показателна е и липсата на консултация с дерматолог, който да провери за ранни признаци на рак на кожата, често видими с невъоръжено око. Само един от трима души в света проверяват бенките си поне веднъж годишно. В същото време 88% от анкетираните са запознати с опасностите от развитие на кожен рак при излагане на незащитена кожа на въздействието на слънчевите лъчи.
За десета поредна година Българското Дерматологично Дружество, в партньорство с Европейската академия по дерматология и венерология, организира Национална кампания за превенция на рака на кожата – „Евроменланома 2015“. Тази година са прегледани 1231 пациенти*, като са открити 14 случая на малигнен меланом, което означава, че благодарение на кампанията са спасени 14 човешки живота. До сега от безплатните консултации през годините са се възползвали над 20 000 пациенти и една от най-съществените ползи на кампанията е, че все по-рядко пациентите се колебаят преди да потърсят дерматологична помощ.
Развитието на заболеваемостта от кожен рак в България съответства на световната тенденция в епидемиологията на това заболяване – честотата на малигнения меланом и немалномните кожни тумори се е утроила в периода 1970-2010 година, като по-засегнати са мъжете. В същото време поради непрекъсното повишаване на здравната култура, консултация се търси на по-ранен етап от развитието на заболяването, но голяма част от случите на рак на кожата са открити при пациенти потърсили дерматологична помощ поради други оплаквания, нямащи връзка с рака на кожата. Това показва, че голяма група все още нямат нужните познания и не разпознават ранните симптоми на кожния рак.
За да се насочи вниманието на обществото към активната роля, която всеки от нас има в ранното откриване на кожния рак, La Roche-Posay провежда едновременно в десетки държави по целия свят информационната кампания – SkinCheker. В сайта www.laroche-posay.bg/skincheker е представен методът ABCDE, разработен и широко популяризиран от дерматолозите в световен мащаб, с който се проследяват пет основни белега на бенките и при определени промени е препоръчително да се направи консултация със специалист дерматолог.
Ангажиментът на La Roche-Posay към каузата продължава вече няколко години. Кампанията се подкрепя от дерматолози и национални организации в областта на кожния рак и включва безплатни скринингови прегледи на бенки по целия свят. Специалистите от La Roche-Posay се опитват да привлекат колкото се може повече последователи към тази кауза.
Кампанията има за цел да насърчи разпространението и споделянето на посланието, че всеки може да стане участник в тази борба.
Ако сте загрижени за любим човек, станете Skin Checker, вгледайте се в неговите бенки!
24,119 преглеждания