Татковци в подкрепа на бащинството
Асоциация Родители в партньорство с още 9 неправителствени организации стартираха кампанията „Да бъдеш баща“ през септември 2014 г. Нейната цел е да насочи общественото внимание върху значимостта на бащината роля за пълноценното развитие на детето. Работейки за отварянето на повече възможности пред татковци и деца да прекарат пълноценно време заедно, партньорите в „Да бъдеш Баща“ организираха „Седмица на Бащата“ през ноември 2014 г., в която се включиха много семейства и над 100 различни организации от страната.
На 15 януари татковци дебютираха с клип в подкрепа на бащинството.
Национална кампания „Да бъдеш баща“ цели да насочи общественото внимание върху значимостта на бащината роля за пълноценното развитие на детето. На света има приблизително 3,5 млрд. мъже и всички те са различни – високи и ниски, богати и бедни. Има обаче нещо, което обединява огромен брой от тях: 4 от всеки 5 мъже са нечии бащи. Дори и да не са биологични родители, почти всички мъже по света имат връзка с деца в ролята си на доведени бащи, братя, чичовци, дядовци, учители, наставници, треньори или просто приятели.
Първите проучвания на бащинството в България показват, че все още много мъже в страната остават извън грижите за децата. Ето защо, за да подкрепят татковците, 10 неправителствени организации, партньори в кампанията „Да бъдеш Баща“ инициираха заснемането на първия професионален видеоклип в подкрепа на бащинството в България (http://mencare.bg/za-kampaniata/v-mediite/ ).
По интригуващ и емоционален начин този клип показва моменти от живота на бащи и техните деца и ни окуражава да се замислим колко важна е тази връзка. Негов режисьор е Ясен Григоров. Творческият екип, който стои зад създаването на видеото е рекламна агенция Реформа и продуцентска къща 5th Degree.
„Да бъдеш Баща” е част от международна кампания MenCare – a global fatherhood campaign, която се провежда в над 20 страни от 5 континента. MenCare се стреми да подкрепя мъжете в ролята им на грижовни, справедливи, отговорни и неагресивни родители и настойници с оглед на пълноценно развитие на децата. В България кампанията се реализира с подкрепата на OAK Foundation.
Основни партньори на проекта са Фондация „Асоциация Анимус“, „Български център за джендър изследвания“, Фондация „Джендър образование, изследвания и технологии“, Фондация „За Нашите Деца“, „Институт по социални дейности и практики“, Фондация „Лале“, Национална мрежа за децата, Фондация „Приложни изследвания и комуникации“, Асоциация „Родители“ (основен координатор), „Център за изследвания и политики за жените“.
За допълнителна информация:
Деян Петров, координатор
Тел.: 0879 509 548; 02/ 944 17 99
Email: dean.petrov@roditeli.org
1,227 преглеждания