Развитие на логическото мислене след втората годинка
За развитието на логическото мислене на децата след навършване на 2-годишна възраст е необходимо да включите в ежедневните им занимания игри, развиващи математическите им и логически заложби.
1. През втората-третата годинка на детето трябва да го запознаете с понятията “много”, “малко”, “повече”, “по-малко”. За целта можете да използвате различни помощни средств: изображения (снимки или рисунки); предмети от бита; предмети от външния свят – на улицата или в парка. Запознаването на детето с тези понятия е добре да става в спокойна обстановка и със спокоен тон. Все още е рано детето да бъде принуждавано да брои. Не прибързвайте с въвеждането на много понятия наведнъж. След като сте сигурни, че то вече може да различи „много“ от „малко“ преминете към въвеждането на следващото понятие.
2. Важно в процеса на ранното обучение е развитието на умението за сортиране на предмети с различни характеристики. Основните критерии, по които детето трябва да се научи да ги сортира са цвят, форма и размер. Животинските фигурки детето трябва да се научи да сортира по вид, начин на хранене, местообитание и т.н.
Също така това е възрастта, в която децата започват да осъзнават различията между двата пола. Сега и е времето, в което те биха могли да започнат да сортират някои вещи и по сезон. Усвояването на тези знания и умения става почти незабелязано, защото обектите за сортиране са навсъкъде около детето и то ги вижда и използва ежедневно. Сподобността да му да анализира обкръжаващатата го среда ще му помогне да развие и логическото си мислене.
Докато детето се учи да сортира дрехи или играчки, например, то развива допълнително и фината моторика на ръцете, а това от своя страна допринася за развитието на речта.
3. Две-тригодишното дете е готово да развие и своето пространствено мислене. Това е възрастта, в която може да осъзнае понятията дясно, ляво, напред, назад, ниско, високо. В процеса на запознаване на малкото дете с различни предмети и пособия, различните занимания като рисуване, редене на пъзели и лепене на стикери, то по естествен начин ще възприеме новите понятия.
4. Децата на възраст 2-3 години е време да опознаят и научат повече да животните. Първоначалното запознанство може да стане чрез рисунки или снимки, след това можете да заведете детето в зоопарка и там на място да му разкажете как живее всеки отделен вид, с какво се храни, къде и кога спи. В тази възраст повече деца без затруднения свързват определени звуци с конкретен животински вид и обичат да ги възпроизвеждат и имитират. Това е и времето, в което те без никакви затруднения ще научат кои животни са домашни и кои диви, според техните описания.
Първите седем
4,754 преглеждания