Проблем №1 в училище са агресията и безнаказаността
Чувството за безнаказаност сред учениците, лошата дисциплина и агресията се определят от учителите като едни от най-големите проблеми на българското училище. 2/3 от родните преподаватели подкрепят приобщаващото образование, което може да помогне за тези проблеми, но нямат достатъчно информация за новите методи на работа с деца със специални потребности. Това показват резултатите от национално представително проучване сред 300 преподаватели от 1-ви до 8-и клас, осъществено от “Глобал метрикс” по поръчка на Центъра за приобщаващо образование (ЦПО).
Най-тревожно според учителите е чувството за безнаказаност сред учениците – 51% от тях са посочили този проблем за най-съществен. На второ място е поставена незаинтересоваността на децата от учебния материал (49.2%), следвана от липсата на дисциплина (48%), физическата агресия (45%), лошото възпитание (37%), вербалната агресия (36%), както и сложното и трудно достъпно учебно съдържание (31.2%) и липсата на толерантност между учениците (29%). Според ЦПО проблемите до голяма степен са резултат от моделите на поведение и общуване между възрастните, които подрастващите наблюдават.
Голяма част от учителите смятат, че не могат да влияят върху възпитанието на своите ученици, получено у дома. Допълнителна пречка се оказва и сложното учебно съдържание, както и предизвикателството учебният материал да се представи по нов, по-интересен начин.
54% от интервюираните смятат за важно постоянното присъствие на ресурсен учител в училище. По-противоречиво обаче се приема идеята за присъствие на втори учител в класната стая заедно с основния учител. Тук мненията се поляризират – 51% от учителите биха приели тази възможност, 22% подкрепят идеята, но не биха искали те лично да имат втори учител в своя клас, а 25% са против, защото това според тях нарушава учебния процес и разсейва децата.
Източник: Teacher.bg
3,034 преглеждания