Как да се справим с борбата преди лягане

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Често пъти да накарате детето си да заспи може да се окаже по-голямо предизвикателство, от колкото някога сте си представяли. „Време е за лягане“ е сред нещата, които децата не обичат да чуват, а за родителите изричането на тези думи предполага настъпване на пълен хаос. Сънят обаче е от особена важност за правилното израстване на детето и за това проблеми като този не трябва да бъдат пренебрегвани. Ето няколко съвета за справяне с борбата преди лягане:

  • Въведете режим на лягане

Режимът на лягане е в основата на здравословния сън, както за малки, така и за големи. Ако поискате от детето да премине от игра или гледане на телевизия направо към леглото, това може да предизвика недоволство от негова страна. За това е важно да включите последователни  стъпки в рутината, които да улеснят заспиването на детето. Времето за къпане, миенето на зъбите, разговорите за любимата част от деня и приказките са чудесен вариант за това.

  • Говорете за страховете на детето през деня

При децата, които се страхуват да заспят, може да е полезно да проведете разговор през деня за това, което ги плаши. Нещата могат да бъдат много по-безобидни, когато е още светло навън. Също така е важно да помните, че да кажете на детето, че няма от какво да се страхува, не е най-добрия подход, защото страховете са много по-реални и големи за него, от колкото вероятно са за вас.

  • Предоставете на детето известен контрол върху рутината

За много деца избягването на времето за лягане не е свързано със страхове, а с контрол. Ако им позволите да бъдат по-независими по време на лягане, те могат да почувстват, че имат контрол върху ситуацията и в крайна сметка да заспят по-бързо. Например, може да позволите на детето си да избере приказка за лека нощ, каква пижама да облече или дали първо да си измие зъбите или да се изкъпе.

  • Запазете спокойствие, когато възникне проблем

Запазването на спокойствие от страна на родителя може да е сред най-трудните неща за постигане, когато се приспива дете. Изтощението може да направи така, че нещо просто, като да накарате детето да си измие зъбите, да изглежда непостижимо. Когато детето ви иска да чуе още една приказка, а вие вече сте прочели две, е важно да запазите самообладание, но и да не отстъпвате. Определянето на тези граници е предизвикателство, но спокойствието е ключът към това децата да се адаптират към рутината.

  • Обмислете използването на правила

Проучване, публикувано в „Archives of Pediatric and Adolescent Medicine“, показва силата на правилото “пропуск преди лягане”, което кара децата да останат в леглото по-дълго време. Концепцията е проста – всяка вечер в края на рутината за лягане се дава един “пропуск” на детето, който му позволява да напусне леглото си само веднъж. Това може да е за ходене до гърнето, за чаша вода или просто за още една прегръдка за лека нощ. Както педиатрите, така и родителите споделят как този метод дава на децата усещане за контрол, но едновременно с това поставя ясни граници.

Източник: babysparks.com

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,463 преглеждания

Comments are closed.