• No categories

Направи с мама: Математически игри

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

… с ролки от тоалетна хартия

Необходими материали: ролки от тоалетна хартия, лепило, ножица, цветни или бели ленти, които да се залепят като въртящ се пръстен около ролката, флумастери. За всички игри е важно хартиеният пръстен да може да се върти свободно около ролката.

1. Колкото – толкова

g.dingileva_mat_1

Постави цифрата, която отговаря на броя на точките. Чрез завъртане на хартиения пръстен около ролката, детето намира правилната цифра.

2. Сравняване

g.dingileva_mat_2

Постави правилно знака по-голямо, по-малко или равно между числата. Отново чрез завъртане на хартиения пръстен детето намира правилния знак.

3. Събиране и изваждане

g.dingileva_mat_3

След равното, постави подходящото число. Принципът е същият като в предишните игри – детето търси решение чрез завъртане на пръстена. Тази игра може да се трансформира и в търсене на неизвестно събираемо, неизвестен умалител, а за по-големи деца и в неизвестен множител.

4. Запознаване с числата над 10 (над 20, над 30 и т.н.)

g.dingileva_mat_4

За някои деца в предучилищна възраст запознаването с числата над 10 е трудно. В тази игра първата цифра – 1 е изписана върху ролката, а следващата – 1,2,3… е изписана върху хартиения пръстен. Родителят съобщава числото , например 12 и детето го образува с въртене на пръстена. Така то осмисля по-лесно идеята за числата над 10 – първата цифра не се променя, а втората е в същата последователност като цифрите до 10. Идеята може да се приложи и за числата над 20, над 30 и т.н.

5. Геометрични фигури

g.dingileva_mat_5
Чрез изрязване родителят може да направи от ролката основните геометрични фигури – кръг, триъгълник, квадрат. След това играта е въпрос на въображение. Фигурите могат да се броят, да се групират, да се очертават, да се сравнява броят им, да се подреждат в редици и колони, да се затвърдява ориентиране, например: „Постави квадрата между триъгълника и кръга“ и т.н.

Игрите са забавни, лесни за осъществяване и с тях може да се импровизира. Подходящи са за деца в предучилищна възраст и в първи клас, а с малко усложняване – и за по-големи.

Галина Дингилева, родител и учител в ГЦОУД в СУ „Христо Ботев“, гр. Съединение
priobshti.se

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

7,617 преглеждания

Comments are closed.