На 3-ти април родители на деца с увреждания излизат на протест

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

 

Повече от 10 организации от 10 града в страната ще подкрепят протеста в София с настояване за адекватна държавна намеса и подкрепа за семействата, отглеждащи дете или възрастен с увреждане. На 3 април 2015 г. – ден след Световния ден за повишаване информираността на обществото по проблемите на аутизма и няколко дни преди Международния ден на здравето, родители на деца с увреждания отново излизат на протест срещу действащите политики за децата с увреждания и техните семейства и липсата на единна система, която да осигури комплексна грижа за децата с увреждания, за да могат да достигнат до пълния си потенциал. Част от исканията, които протестиращите родители на деца с физически увреждания, хронични заболявания и интелектуални затруднения ще отправят към отговорните институции за пореден път, са за: подобрен достъп до физикална, психологическа и социална рехабилитация; адекватно финансиране на лечебните процедури; опростяване и стандартизиране на критериите за оценка на ТЕЛК; закриване на неработещите държавни структури и подпомагане на работещите такива; Специализирана индивидуална помощ и поддръжка, съобразени с нуждите на детето в масовото училище, за да се гарантира образованието на децата с увреждания.

Националното протестно шествие срещу действащите политики за децата и лицата с увреждания и техните семейства ще се проведе на 3 април 2015 г., петък, в София, по следния график:

11.00 ч. – Сборен пункт площад „Народно събрание”

12.00 ч. – Тръгване на шествието в направление:

1. Министерство на труда и социалната политика

2. Министерство на здравеопазването

3. Министерство на образованието и обратно

14:00 ч. – Край на събитието, площад „Народно събрание“

В България липсва единна система, която да осигури на едно дете с проблем цялата здравна, социална, образователна грижа, от която то се нуждае, за да развие своя потенциал. Отговорността за осигуряване на рехабилитация, занимания с психолог, логопед и други специалисти най-често падат върху родителите, които се справят със собствени сили, с помощта на близки и със съдействието на дарителски инициативи. Те са и тези, които трябва да осигурят на детето си някакво образование, което рядко е съобразено с възможностите и талантите на съответното дете. Обикновено децата с увреждане учат там, където ги приемат, или където има създадени условия за тях. А подобни учебни заведения не са много, особено в по-малките градове.

Лицата, навършили 18 г., пък са лишени и от малкото възможности, които са им били осигурявани преди навършването на пълнолетие.

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

836 преглеждания

Comments are closed.