Книжките с много картинки оказват отрицателно влияние върху способността за четене

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

prikazki-bebe-chetene-k

Според изследване на психолози от университета в Съсекс, цитирано от “Дейли мейл” и БТА, децата в предучилищна възраст научават повече думи, ако им се четат книги с по една картинка на страница.

Учени са установили, че книжките с повече илюстрации на една страница оказват по-скоро негативно влияние върху способността на децата да учат нови думи. Според тях, децата, които слушат истории от издания с една картинка на страница, научвали двойно повече думи от връстниците си, на които са четени приказки с две и повече изображения на всяка страница.

“Децата, които са прекалено малки, не знаят къде да гледат, защото не следят текста. Това оказва значителен ефект върху това как научават нови думи от приказките”, каза Зоуи Флак, която е един от авторите на проучването.

Резултатите от това проучване могат да се използват както от родителите, така и от учителите по време на обучение, а така също и при разработването на учебни помагала и материали за най-малките.
FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

2,642 преглеждания

Comments are closed.