Кампания “Бдителни родители”: Внимавай да не пропуснеш нещо!
Институт за социални дейности и практики стартира кампанията „Бдителни родители” посветена на родителската отговорност и ангажираност по отношение на онлайн заплахите, които грозят децата.
Кампанията е информационна и се фокусира върху проблема със съблазняването на деца в Интернет.
Онлайн съблазняването е манипулация, която цели скланяне на детето към създаване на материали с еротичен характер, а понякога и поканването му на среща с цел сексуална злоупотреба.
Извършителите избират за свои жертви деца, нуждаещи се от внимание, положителна оценка, признаване на собствената им стойност. С течение на времето привидната подкрепа към детето се превръща в механизъм за въвличане в опасни отношения с непредвидими последици.
Родителите могат да защитят децата си от онлайн съблазняването по няколко основни начини:
– намират време за разговор
– съумяват да забележат нуждите на децата
– стараят се да ги разбират
– наблюдават внимателно поведението на децата си
– знаят как да идентифицират тревожна промяна в него
Мотото на кампанията е: „Родителството е предизвикателство. Внимавай да не пропуснеш нещо“.
Кампанията цели да постави фокус върху проблема с онлайн съблазняването, да посочи важността му и да апелира за превенция, като основен фактор в овладяването му.
1,375 преглеждания